Tå. Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Jeg skal lage en enkel database over kunder og sortere dem etter hvilken kommune de bor i. Jeg skal også ha mulighet til å printe ut informasjon om hver enkelt kunde(Navn og adresse). Om det er mulig så hadde det vært fint om jeg for eksempel kunne printet ut et eksemplar av hver kunde i en kommune ved å bare trykke på en knapp, siden det kan bli litt tungvint å skrive ut et eksemplar av hver kunde manuelt. Så det store spørsmålet er om jeg bør lære meg mySQL(overkill?) eller duger access til dette? Vil helst ta i bruk access iom at jeg hadde IT på videregående for mange herrens år siden, men kan ikke si at jeg har holdt kunnskapene ved like. Har tuklet litt med det, men får ikke en gang til å knytte sammen tabeller . Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Access burde være nok, men min anbefaling er å setja seg ned eit par timer og lære seg SQL da du garantert vil sikkert jobbe meir med databaser seinare. Det er millioner av enkle eksempler som forklarer logikk og syntax. MySQL kan bli overkill og mykje konfiguering for å få i gang, men det finnes mange andre små lettare databaser som bare lagrer ein database som ein fil og som ikkje kjører som ein service. SQLite er ein fantastisk liten database som også er innebygd i PHP(om du skal bruke det). http://devzone.zend.com/node/view/id/760 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå