Gå til innhold

16:9 analogt signal LCD (Daewoo 32")

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en Daewoo 32" fra Elkjøp. Svarte rander på 16:9 sendinger fra NRK og TV2 er umulig å få bort. Enten jeg setter den i auto eller i 16:9, blir resultatet det samme. "Zoom1" kutter noe i venstre og høyre kant og blir derfor heller ikke riktig. Har analogt Get-abbo.

Hvor vanlig er det at 32" LCD'er klarer å stille dette riktig automatisk eller manuelt? Hvilke TV'er klarer dette isåfall? Burde jeg bruke 30 dagers returretten min her og heller gå for et annet merke? Er 7000,- for en 32" teit å betale (tenker på Tatung som alternativ f.eks...har ikke pløyd gjennom alle 60+ sidene i tråden her ennå, men skal)

Selgeren bare lo av meg da jeg spurte disse spørsmålene her om dagen og sa at jeg måtte skaffe meg digitalt abbonement snarest. Mulig han har rett, men jeg mener da en TV BØR klare å justere bildet litt i høyden til tross for at det er analogt signal. Min gamle CRT-skjerm klarte dette helt fint.

PS: Sorry hvis disse spørsmålene har blitt stilt før. Vanskelig å finne fram i mylderet av tråder her.

Endret av Nilzor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...