LarsP Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Heisann, jeg kjøpte for kort tid siden en ferdigmontert datamaskin fra Netshop.no. Har lenge prøvd å ta kontakt med Netshop ang. problemet, men de virker som de har en noe treg kundeservice, så jeg prøver like gjerne dette forumet. Hardware: Asus P5N-E SLI nForce-650i SLI 775 Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Asus GeForce 8800GTX 768MB GDDR3 Mushkin DDR2 4096MB enhanced Memory Corsair strømforsyning 620W Western Digital 500GB S-ATA II 7200 RPM Lian Li Fulltower, PCV2100BPLUSII Optiarc / NEC DVD-brenner AD-7173 Problem: Da jeg mottok maskinen og prøvde å installere Vista64 så ville den ikke boote fra DVD. Ved fjerning av to RAM-brikker så ordnet dette problemet seg, men gleden skulle vise seg å være kortvarig da datamaskinen frøys under den avsluttende delen av installasjonen. Ved reboot så lastet Vista, men frøys etter kort tids bruk. Det ble forsøkt å installere Vista på nytt, men det samme skjedde på nytt (datamaskinen frøs under installasjon og etter kort tids bruk). Det ble deretter testet med Winxp32. Her gikk installasjonen knirkefritt, men også her frøs systemet etter kort tids bruk. Noen som har noen idè om hva som kan være galt? All hjelp mottas med stor takk. NB: Jeg er ingen dataguru og har lite eller ingen erfaring med avanserte innstillinger i BIOS og lignende. Dermed er det viktig å få litt eksta informasjon (guider eller lignende) om det er noen innstillinger som må gjøres i den. --- mvh Lars Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå