RBW Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Også ViewSonic lanserer en 19-tommers bredskjerm med høyere oppløsning enn de vanlige 1440 x 900 pikslene. Les mer Lenke til kommentar
john_h Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 [...] med en responstid på to sekunder. Det var ikke så imponerende. Lenke til kommentar
enden Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Jeg skjønner ikke helt hvordan disse skjermene kan ha et reelt marked. En skulle tro 22-tommere, med nesten like lav pris ville drepe alt konkurranse fra 19-tommere med samme oppløsning. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Enden: Spesielt siden de aldri kommer seg ut på markedet. Noen som vet når de kommer ut i butikkene? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 For å si det rett ut: Den foten til skjermen så ikke ut! grå-til-grå er 2ms. Hva er farge-til-farge da? Lenke til kommentar
Sorce Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 For å si det rett ut: Den foten til skjermen så ikke ut! grå-til-grå er 2ms. Hva er farge-til-farge da? regnes alltid i grey to grey.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Men omtrent hvor mye etter henge fargene da? Lenke til kommentar
enden Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 regnes alltid i grey to grey.. Hva mente du med det? Det finnes ingen standardisert målemetode for grå/grå slik det finnes for svart/hvitt (ISO 13406-2). Dessverre er det flere og flere som bruker grå/grå rett og slett fordi det ser bedre ut på papiret. Å si at det alltid regnes i grå/grå derimot er feil. Sjekk siste skjermtest - hos f.eks. NEC oppgis responstid kun etter standarden. Mange andre velger å oppgi begge i teknisk dokumentasjon, selv om grå/grå brukes til markedsføring. Hvis du påstår noe bør du helst ha dekning for å si det, samt komme med en saklig begrunnelse. Dermed oppnår du bittelitt troverdighet for det du sier, og slipper slike innlegg som motsier deg med bedre dekning for utsagnet. Hvis du ikke er sikker så angi det i innlegget, og du slipper pinligheten ved å ta feil Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Veldig omtrentlig så er responstiden fra hvitt til sort og tilbake til hvitt omtrent 3-4 ganger så lang som grå-grå. Ved grå-grå så så endres alle tre fargene samtidig fra f.eks 25% til 75% intensitet. Rød bruker å være litt tregere enn dette mens grønn og blå bruker å være ørlite raskere. Gjennomsnittet for de tre fargene er det man som regel får oppgitt i grå-grå responstid. Ved hvit-sort-hvit så regnes det fra 98% intensitet til 2% og tilbake til 98%. Også her endres alle fargene i takt og de samme variasjonene mellom fargene forekommer. NB. Med forbehold om feile tall. Det er godt mulig jeg bommer litt, men jeg tror jeg er i nærheten. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Veldig omtrentlig så er responstiden fra hvitt til sort og tilbake til hvitt omtrent 3-4 ganger så lang som grå-grå. Ved grå-grå så så endres alle tre fargene samtidig fra f.eks 25% til 75% intensitet. Rød bruker å være litt tregere enn dette mens grønn og blå bruker å være ørlite raskere. Gjennomsnittet for de tre fargene er det man som regel får oppgitt i grå-grå responstid. Ved hvit-sort-hvit så regnes det fra 98% intensitet til 2% og tilbake til 98%. Også her endres alle fargene i takt og de samme variasjonene mellom fargene forekommer. NB. Med forbehold om feile tall. Det er godt mulig jeg bommer litt, men jeg tror jeg er i nærheten. Er det slik å forstå da at jo mindre nyanser i skjermbilde, jo hurtigere er responstiden på bildet i praktisk bruk? F.eks det vil være bedre å ha minst mulig kontrast i data spill, for en ørliten forbedring i responstiden? Lenke til kommentar
enden Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Veldig omtrentlig så er responstiden fra hvitt til sort og tilbake til hvitt omtrent 3-4 ganger så lang som grå-grå. Ved grå-grå så så endres alle tre fargene samtidig fra f.eks 25% til 75% intensitet. Rød bruker å være litt tregere enn dette mens grønn og blå bruker å være ørlite raskere. Gjennomsnittet for de tre fargene er det man som regel får oppgitt i grå-grå responstid. Ved hvit-sort-hvit så regnes det fra 98% intensitet til 2% og tilbake til 98%. Også her endres alle fargene i takt og de samme variasjonene mellom fargene forekommer. NB. Med forbehold om feile tall. Det er godt mulig jeg bommer litt, men jeg tror jeg er i nærheten. Svart/hvitt har du rett i, men grå/grå finnes det ingen definert standard på, så den er det ingen som vet hvordan man skal måle. Gjett hva produsentenes representanter sier nå man spør om målemetode "Nei det vet jeg ikke, men jeg kan sjekke det opp med teknisk i insert_asian_country" "Neeei, har ikke fått tak i noen tekniske som vet det " Lenke til kommentar
Fangs78 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 "Nei det vet jeg ikke, men jeg kan sjekke det opp med teknisk i insert_asian_country" "Neeei, har ikke fått tak i noen tekniske som vet det " Det er fordi det er bare en salgsavdeling i Norge. Man ansetter ikke folk med peiling hos salgsavdelingen vettu. De skal jo selge og se kul ut i bil de. Lurer på om det hadde slått ut positivt på salg om man hadde ansatt en med teknisk innsikt som rådgiver. På konsulent-basis for eksempel. Lenke til kommentar
enden Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Men blir overrasket over hvor mye teknisk innsikt den rette personen skaffer seg - selv med salgsbakgrunn. Men ja - det er mange selgere der som er mest opptatt av å gjenta reklamematerialet til det kjedsommelige... POenget mitt var uansett at de ikke vil opplyse om målemetode, eller at de får beskjed om å snakke seg unna det når de forsøker å finne ut. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Oppløsning på 1680 x 1050 piksler Går 1050 med DVI da? Trodde den måtte være delbar på 8, ellers skalerer bare skjermen signalet, altså må skjermen få enten 1056 eller 1048... Eller tuller jeg nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå