Marius5051 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Jeg bygger for tiden en HTPC og trenger en anbefaling på HK. Jeg tror jeg vil basere med på en socket 755 og en stødig intel core duo, men eller vet jeg ingentin. Prisklasse? kanskje kr1000++ Jeg ser selvfølgelig etter et HK som har gustige egenskaper for en HTPC, som f.eks: stabilitet antall disker mulighet for oppgradering Overklokking har selvfølgelig ingen hensikt. Noen forslag? Noen som vet om noen HK med WIFI for eksempel? integrerte lydkort som duger? EDIT: Dette er et mulig alternativ jeg har sett meg ut, noen kommentar? Asus P5K-E/WIFI-AP, P35, Socket-775, DDR2, WIFI, ATX, GbLAN, PCI-Ex16 til kr 1265 Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte 1595.00 Endret 10. oktober 2007 av Marius5051 Lenke til kommentar
wiak Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Jeg bygger for tiden en HTPC og trenger en anbefaling på HK. Jeg tror jeg vil basere med på en socket 755 og en stødig intel core duo, men eller vet jeg ingentin. Prisklasse? kanskje kr1000++ Jeg ser selvfølgelig etter et HK som har gustige egenskaper for en HTPC, som f.eks: stabilitet antall disker mulighet for oppgradering Overklokking har selvfølgelig ingen hensikt. Noen forslag? Noen som vet om noen HK med WIFI for eksempel? integrerte lydkort som duger? EDIT: Dette er et mulig alternativ jeg har sett meg ut, noen kommentar? Asus P5K-E/WIFI-AP, P35, Socket-775, DDR2, WIFI, ATX, GbLAN, PCI-Ex16 til kr 1265 Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte 1595.00 MSI K9AGM2-FIH + AMD Athlon 64 X2 5000+ = ca 1200 kr eller Abit F-I90HD + Intel Core 2 Duo E6750 = ca 2600 kr begge har AMD 690G chipset med Radeon X1250 intrigert skjermkort, beste du kan få på intrigert fronten og har hdmi med støtte for hdcp har selv MSI K9AGM2-FIH + AMD Athlon 64 X2 5000+ med OCZ PC-6400 GOLD 2GB Dual Channel 2x1GB Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Hva er egentlig mest hensiktsmessig? integrert eller ikke? Bortsett fra muligens støynivået (med mindre jeg går for vannkjøling, om det er plass)? Lenke til kommentar
Nervevrak Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Du burde kjøre med eget grafikkort. Gigabyte kommer ofte ut med vifteløse versoner av kort. Eneste grunnen til å kjøre integrert kort. Er for å drive eventuelt liten skjerm på kabinettet ala OrigenAE kabinet. En av grunnene er at i en HTPC liker jeg personelig å ha kontrol på skjermkort en putter inn. Og på den måten skjermkortdrivere. Med et integrert kan det fort lage litt krøll senere. Hvis du vil sette inn flere kort, eller oppgradere. Begynner å dra litt på alderen. Men mitt Asus P5WD2 Premium HK funker ypperlig i min HTPC. Det integrerte lydkortet er supert. Anbefaler å finne en med Dolby(Nå finnes det kanskje DTS?), og SPDIF-optisk utgang. Og integrert nettverk. Samtidig burde det være litt plass rundt kjernen. Så en kan sette på en stor kjøler som ikke bråker. (Om en da ikke skal gå for vannkjølt.) Min HTPC er nesten helt vifteløst. Kun 3 vifter som lager litt gjenomstrømning i kabinettet. Disse viftene går på laveste hastighet. Samme med viften på den store Zalman kjøleren, som nesten aldri går. Mao en helt stille PC. Og det med en P4 641 prosessor, som går for å trenge et lite kjernekraftverks kjøleanlegg. Endret 13. oktober 2007 av Nervevrak Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 Veldig enig med deg ang integrert grafkkort, har litt dårlig erfaring med det fra før. Jeg endte opp med å gå for dette hovedkortet, ASUS P5B Det er ganske billig, rundt 800kr og ser greit ut, vi får se når jeg får det. Det er ikke noe spesiellt bra lydkort på den, men det gjør ingenting når jeg kun har stereo med to fronthøytalere uansett=) Det er jo alltids mulig å utvide senere! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå