a85 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Hei Jeg har nettopp satt i sammen ny pc, Problemet er at når jeg har i mitt Soundblaster X-fi elite pro lydkort kommer det ikke bilde på skjermen. Lydkortet er det eneste jeg ikke har kjøpt nytt nå. Alt fungerer fint uten lydkortet i, og lydkortet fungerer flott i min gamle pc. Den nye PC-en min består av Asus M2R32-MVP hovedkort AMD athlon x2 6000+ prosessor 2 x 1GB Geil PC6400 DDR2 minne Asus nvidia en8400gs skjermkort Det virker som om PC-en booter, men det komme ikke bilde på skjermen når lydkortet står i. Trodde først det var for lite strøm (350Watt) med tanke på at lydkorte har ekstern strømtilkobling og at noen av de andre komponentene sikkert krever litt, men har nå byttet til 620watt og har fortsatt samme problemet. Noen som har noen ideer? Lenke til kommentar
Arvid Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Ser du ikke noe bilde i det heletatt? Eller forsvinner bildet når windows starter? Arvid Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Ikke sikkert det fungerer, men du kan prøve å sette det i et annet spor om du ikke har gjort det tidligere. Har fungert for meg tidligere når jeg har hatt lignende problemer. Lenke til kommentar
guran1942 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 HeiJeg har nettopp satt i sammen ny pc, Problemet er at når jeg har i mitt Soundblaster X-fi elite pro lydkort kommer det ikke bilde på skjermen. Lydkortet er det eneste jeg ikke har kjøpt nytt nå. Alt fungerer fint uten lydkortet i, og lydkortet fungerer flott i min gamle pc. Den nye PC-en min består av Asus M2R32-MVP hovedkort AMD athlon x2 6000+ prosessor 2 x 1GB Geil PC6400 DDR2 minne Asus nvidia en8400gs skjermkort Det virker som om PC-en booter, men det komme ikke bilde på skjermen når lydkortet står i. Trodde først det var for lite strøm (350Watt) med tanke på at lydkorte har ekstern strømtilkobling og at noen av de andre komponentene sikkert krever litt, men har nå byttet til 620watt og har fortsatt samme problemet. Noen som har noen ideer? Har du prøvd å deaktivere onboard lydkort i bios? Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Prøv et annet pci spor hvis ikke det nytter oppgrader bios. Lenke til kommentar
androv Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Hei, har prøvd alt som sies her utenom å oppgradere bios da denne ser ut til å være av nyeste versjon, utenom to betaversjoner som har kommet. Jeg får ikke bilde i det hele tatt når lydkortet står i, skjermene er helt svarte Jeg er den samme som arovik, fikk ikke logget inn etter å ha byttet email på kontoen her. valideringen av email ser ikke ut til å fungere her... Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Kan være at vi snakker om et kompabilitetsproblem. Du kan jo sende epost til enten Asus eller Creative og forhøre deg om dette er et vanlig problem... Bare et tips Lenke til kommentar
androv Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 skal i det minste prøve å oppgradere biosen min når jeg kommer hjem fra jobb, muligens resette hovedkorte også? (ta ut batterie og kortslutte jumper for resetting av cmos) Lenke til kommentar
androv Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 noen som har bedre forslag? Lenke til kommentar
androv Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Nå har jeg kjøpt ett billig skjermkort for å teste. og med dette skjermkortet i starter PC-en opp og xfi kortet virker.... ... helt til ett nytt problem kommer. etter å ha spilt musikk noen minutter kommer en utrolig høy og irriterende pipelyd. denne varer helt til jeg restarter PC-en. hva i all verden foregår?? noen som kan si meg det? er fortvilt! Lenke til kommentar
CIder Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Har du sjekket temperatur på cpu f.eks? Lenke til kommentar
androv Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 cpu temp ligger på rundt 40grader. men jeg endret nå ram instillinger, disse sto ikke rett? skal være 4-4-4-12 endret til det. og det har virkert lenger enn vanlig nå, venter fortsatt i spenning. men håper det er løst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå