Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Svette under trening

EDW

Anbefalte innlegg

Er slik at jeg svetter ganske mye eller går varm ganske raskt når jeg trener. Feks når jeg trener på treningsstudio i ett eller annet apparat så blir jeg ikke sittende lenge før jeg svetter ganske mye. Litt svette er ikke unormalt, men problemet er at jeg føler jeg svetter ganske mye i baken (for å si det rett ut) og blir redd for at svetten skal vises vises igjennom på det svarte skinnbelegget på treningsbenken :cry:

Noen som tror de kan hjelpe meg med dette bissarre problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke noe stort problem å bry seg om egentlig. Som foreslått, bruk håndkle, da det er jævla nasty for andre og måtte vasse rundt i svetten din. Men hvis du bare tørker etter deg, burde det ikke være et problem i det hele tatt. :)

hehe, svetter ikke så mye at folk vasser rundt i den akkurat da men..

Skal ikke så mye svette til før det er synlig på enkelte underlag.

Ser det ikke litt rart ut å sitte på et håndkle? Andre alternativer?

Lenke til kommentar

Du skal svette mye når du trener etter min mening. Jeg har alltid med meg ett håndkle som jeg legger på de apperatene jeg bruker slik at andre skal slippe å sitte i svetten min. Du kan også alltids tørke av apperatene etter du har brukt dem.. Ikke bekymre deg for svette, det er fullstendig normal!

Lenke til kommentar

Det er klart svette er normalt, men noen svetter mer enn andre - enkelt og greit.

Har f.eks en kompis i klassen min svetter noe helt sinnsykt. F.eks for et par uker siden da vi løp biptesten. Etter 5 minutter var håret klissvått, klærne klistrert mot kroppen og i det hele tatt... (Fyren har forresten helt syk kondisjon, løp langt bedre enn noen andre i klassen).

Lenke til kommentar
Det er klart svette er normalt, men noen svetter mer enn andre - enkelt og greit.

Har f.eks en kompis i klassen min svetter noe helt sinnsykt. F.eks for et par uker siden da vi løp biptesten. Etter 5 minutter var håret klissvått, klærne klistrert mot kroppen og i det hele tatt... (Fyren har forresten helt syk kondisjon, løp langt bedre enn noen andre i klassen).

Folk som er i god form svetter somregel mye da kroppen har gode rutiner på akkurat det siden den er trent en del.

Bare passe på å drikke masse hele tiden. :)

Jeg klarer lett å tømme 1 1/2 liter drikke på en 2 timers trening. Har trent fast i over 10 år nå.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Folk som er i god form svetter somregel mye da kroppen har gode rutiner på akkurat det siden den er trent en del.

Bare passe på å drikke masse hele tiden. :)

Jeg klarer lett å tømme 1 1/2 liter drikke på en 2 timers trening. Har trent fast i over 10 år nå.

Jeg svetter mye når jeg trener og jeg er i god form. Når jeg spinner ligger det store dammer rundt meg. Derimot har jeg en kompis som er i bedre form og han svetter svært lite. Han mener jeg bruker mer krefter enn ham når jeg trener fordi mer av hestekreftene mine går med til å kjøle ned kroppen. Hvis det er tilfelle er det ikke nødvendigvis bra å svette mye selv om man kan være i aldri så god form.

Lenke til kommentar
Er slik at jeg svetter ganske mye eller går varm ganske raskt når jeg trener. Feks når jeg trener på treningsstudio i ett eller annet apparat så blir jeg ikke sittende lenge før jeg svetter ganske mye. Litt svette er ikke unormalt, men problemet er at jeg føler jeg svetter ganske mye i baken (for å si det rett ut) og blir redd for at svetten skal vises vises igjennom på det svarte skinnbelegget på treningsbenken :cry:

Noen som tror de kan hjelpe meg med dette bissarre problemet?

Kanskje dette er noe for deg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...