Millmax Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Hei! Har et 8800GTS og kan velge å installere enten på Vista Ultimate 64 bit eller Windows XP 32 bits. Hva gir best ytelse? Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 XP tror jeg gir marginalt bedre ytelse. Men det går nok helt fint i Vista også. Ganske små forskjeller. Lenke til kommentar
Kris R Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 XP tror jeg gir marginalt bedre ytelse. Men det går nok helt fint i Vista også. Ganske små forskjeller.Her tar du dessverre ekstemt feil. Vista sin ytelse på Source-spill er ELENDIG! Vil si at ytelsen er 30-40% dårligere på Vista enn på XP. Bytter tilbake til XP nå for Orange Box sin skyld. Lenke til kommentar
TronDoZY Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 øy, jeg spiller episode 2 i vista med alt på max! (1600x1200 oppløsning, 8xAA 16xAF og alt på høyeste) Og jeg hadde ikke under 60 fps EN ENESTE GANG! gå å legg dere vista hatere! vista er framtida! til og med Cryteck sier det! Lenke til kommentar
Kris R Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Godt mulig at du har grei ytelse, men det betyr ikke at du ikke ville ha hatt mye bedre ytelse i XP. For de med bra grafikkort har det ikke så veldig mye å si, men for meg med et 6600GT trenger jeg all ytelsen jeg kan få. 45FPS er greit. Det er ikke 25. Det er heller ikke akseptabelt at HL2.exe krasjer hver eneste gang en venn logger seg inn på Steam. Vista er sikkert bra for de som vil få god nok ytelse uansett. For de som har et grafikkort som akkurat har god nok ytelse i XP er å installere Vista det dårligste valget du kan ta. Endret 10. oktober 2007 av Kris R Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Jøsses, visste ikke at det var så ille. Har ikke merka det selv, og ja, jeg har sammenligna. Men så har jeg ganske gode marginer hva HW angår også (4GB RAM, HD2900XT, Q6600). Burde nok ha tenkt på hvordan det står til med med gjennomsnittlige maskiner. Jaja, da lærte jeg noe nytt i dag også :-) Lenke til kommentar
Vice Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) gå å legg dere vista hatere! vista er framtida! til og med Cryteck sier det! Kan godt hende det er framtida, men de fleste er interesserte i hvordan det fungerer pr. idag, og det er dessverre dårligere enn XP. Endret 10. oktober 2007 av Vice Lenke til kommentar
TronDoZY Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 ja, men vista kommer til å bli fiksa etter en stund, de vet om feilene, og arbeider med å fikse dem. Meste parten av de kommer til å være borte ved service pack 1 som skulle komme ganske snart (ifølge Cryteck) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Har hatt Vista i et halvt år nå, men har hatt minimalt med problemer med det, så derfor holder jeg meg til det. Får 149fps på CSS stress test med 1240x1024 og full fres med effekter og AA og AF. Så derfor ser jeg ingen grunn til å bytte tilbake til xp, kun for å få bedre score.. Man må heller ikke glemme at Xp hadde vesentlig flere feil og mangler til sammenligning, som det Vista hadde da det først ankom. Og det måtte to service packer til for å få et tilfredsstillende xp som vi har i dag. Men ingen av operativsystemene er dårligere enn det andre synes nå jeg.. Det kommer ann på smak og behag og om hvor åpen man er i forhold til et nytt system. Endret 10. oktober 2007 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå