nordvest Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Pc` en min har vært på reparasjon og fått skiftet strømforsyning. Akkurat det gikk greit, men når jeg skal bruke den igjen så viser det seg at butikken har installert windows på nytt, og latt den gamle windowsen være i en maååe de har kalt Windows old. Tilsvarende har de flyttet alle programmene og dokumentene mine inn i en program.old mappe og en dok.old mappe. Når jeg skal bruke disse programmene vil ingen av dem starte igjen. Hvordan får jeg tilgang til dem igjen??? Må jeg virkelig installere alt på nytt? Og en ting til: Det er sikkert et dumt spørsmål, men de har av en eller annen grunn også skiftet skjermkortet mitt. Er et ATI Radeon 7000 bedre enn et Geforce 200 mx? Til slutt: Av en eller annen grunn så fyller internettsidene bare halve skjermen på en måte. Det er en kjempemarg på høyre side. Hvordan får jeg rettet på dette slik at en side fyller hele skjermen igjen? Dumme spørsmål, men jeg har ikke vært borti dette før!! Lenke til kommentar
Lef Skrevet 24. januar 2003 Del Skrevet 24. januar 2003 Høres ut som litt av et firma du har brukt for å skifte strømforskyningen din :-) Det er ikke nødvendig å legge inn windows på nytt igjen etter bytte av strømforskyning, så det skjønner jeg ikke hvorfor de har gjort. Er nok redd du må installere programmene dine på nytt igjen, den nye installasjonen har endret i registeret ditt slik at operativsystemet på en måte ikke vet hvor de skal finne programmene. Alternativet er å manuelt redigere de forskjellige "stiene" som peker mot programmene dine, men det kan vel bli litt av en jobb, særlig hvis det er mange program det er snakk om :-( Er ikke sikker, men tror at ytelsen på de kortene du nevner er relativt lik (korriger meg hvis jeg tar feil), men at Radeon-kortet gjerne er hakket bedre enn det du hadde fra før av. Det siste problemet vet jeg ikke helt svaret på. Gjelder dette bare for internettsider, eller gjelder dette også f.eks ved åpning av utforskeren ? Håper dette hjelper deg litt i alle fall :-) Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Hvilket firma var dette da ? Jeg hadde IKKE finnet meg i noe sånt .. klag ! Jeg blir SUR hvis du ikke klager til de ... Et skikkelig bøttehue som har mekket på pcen din desværre .. Lykke til .. www.tv2.no/hjelperdeg Lenke til kommentar
Exeter Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Du kan bruke Application Mover. www.download.com hvis ikke å hadde www.dinside.no en artikkel om det .exe Lenke til kommentar
StudInc Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 det er ikkje deg eg ler av, men den _ufattelige_ inkompetansen til "firmaet".... nesten grunnlag for anmeldelse pga. bedrageri... tippar det ikkje var heilt billig heller?? du treng ikkje å legge inn windows på nytt når du skiftar PSU, og du treng vertfall ikkje å skifte skjermkort! gå og klag!! ta gjerne med deg ein venn/bekjent som kan litt om data.. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Hvor skiftet du PSU da forresten ? Skiftet du over til 110v på den knappen kanskje ? Da kan jo andre komponenter gå i dukken .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå