Wattengård Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Jeg vet dette spørsmålet har vært oppe mange ganger men jeg sitter å knuger litt på en enkel idé og lurer på hvor vanskelig det vil være å sette den ut i livet. Hvor vanskelig er det å rulle sin egen distro basert på Ubuntu eller Debian. Jeg ønsker ikke å lage en live-cd, men en intallasjonscd som spør veldig få spørsmål, og deretter installerer de pakkene som jeg har bestemt på forhånd. En installasjonssekvens kan for eksempel være: * Man booter maskina med min installasjonscd * Den jobber en stund * Man får spørsmål om man virkelig vil installere da en ny installasjon vil slette _all_ eksisterende data på harddisken ... hvis man fortsetter ... * Den installerer et oppsett som er ferdig installert og klart til bruk Den skal deretter være klar til bruk med de pakkene jeg har bestemt at skal være med, min "custom" konfigurasjon og de servicene som jeg har bestemt skal være startet. Hvor vanskelig er dette å lage? LFS blir _for_ basic å gå ut ifra. Fant også en guide til å customize Knoppix, men da ender jeg opp med en livecd, og det er ikke det jeg vil ha. -C- Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 olear her på forumet har kjeppa sammen sin egen distro, Dracolinux. en kombinasjon av Slackware og pkgsrc. Du kan jo spørre ham om han har noen tips....? Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Har du prøvd Fedora sitt Revisor verktøy? Revisor tillater deg til en viss grad å lage dine egne installasjonsmedium for Fedora og du bestemmer selv om det skal være LiveCD eller bare vanlig installasjonsCD... Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Nei har ikke prøvd det, skal sjekke det ut. Når det er sagt så er jeg egentlig reinspikka APT fan Så en debian/ubuntu løsning hadde vært perfekt (Har jo apt-rpm da men...) -C- Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Hvis du laster ned Ubuntu alternate-cden så kan du "creating pre-configured OEM systems, setting up automated deployments". Synes det hørtes litt ut som det du vil ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå