Gå til innhold

Er jeg ille ute? (Skjær i sjøen mhp. bachelor. Trenger tips)

Christian86

Anbefalte innlegg

Jeg går bachelor i økonomi og administrasjon med hovedvekt på personalkompetanse, eller HR om en skal si det sånn.

I dag var det fremføring av kvantiativ metode (modul i forhold til bacheloroppgaven). En serie uheldige omstendigheter gjorde at det ble stryk.

Vi hadde jobbet litt for selvstendig med oppgaven, og vi kunne mye om hver vår del, men gruppen som helhet og en del av rapporten ødela en god del. Jeg innser selv hva som gikk galt, men problemet er at jeg får ikke ta kontinuasjonseksamen før om et helt år. Dette betyr at jeg ikke få selve bachelordiplomet før denne modulen er tatt.

Jeg legger til grunn at de andre eksamene skal gå bedre enn dette, mye fordi dette var et fag hvor jeg ikke trivdes og hvor gruppen og jeg ikke fungerte etc. Kort sagt en rekke uheldige omstendigheter som ødela.

Det jeg lurer på er dette;

Jeg har de siste årene satset bevisst på jobb ved sidene av studiene, frivillige verv o.l. Resultatmessig har jeg strøket på 2 av 25 eksamener. Jeg strøk opprinnelig på 3, men har tatt den ene på nytt og bestod.

Er jeg veldig ille ute om jeg legger en god porsjon vilje i de neste eksamene? Vil en arbeidsgiver låse seg på en HR jobb om kvant. metode ikke er bestått, selv jeg kan vise til konkrete planer om å forbedre situasjonen?

Eller er jeg rimelig dømt allerede?

Hva angår de andre eksamene er det:

2 HR fag, hvor det er 4 eksamensoppgaver. Jeg har 2 hjemmeeksamener, og 2 skriftlige.

1 Juss fag, hvor det er 1 hjemmeeksamen og en skriftlig eksamen

1 Bacheloroppgave hvor faren min spiller en sentral rolle, og hvor jeg skal bruke kvaliativ metode.

Håper på svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det varierer enormt mellom de forskjellige bedriftene. For planer om jobb i f.eks "The Firm" er løpet ugjenkallelig kjørt. For partnerskap i de store advokatfirmaene er det litt tvilsomt. For de fleste bedrifter er det fortsatt godt håp. Sikrer du deg toppkarakterer i resten av perioden, vil nok mange arbeidsgivere kunne avskrive strykene med eksamensnerver.

Solid innsats i frivillige verv, spesielt i ikke-politiske og ikke-religiøse verv er alltid et pluss, kommer politikk og religion inn i bilet er det svært personavhengig ved utsiling/intervju.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...