abene Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 En dataforhandler i Nordland er tatt for salg av piratkopiert programvare. Forhandleren må betale 350 000 kroner i erstatning. Les mer Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 2 ganger, skikkelig interesang artikkel altså.. Vel, må si at jeg synes denne butikken virkelig fortjener det, det eneste de fortjener mer er at folk får vite hva den heter slik at vi kan styre unna slike humbugsjapper, skal man selge maskiner med gratis OS, så selg med freeDOS eller Linux Lenke til kommentar
Tar1973 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Glimrende. Håper dette skremmer andre banditter fra fortsette sin piratvirksomhet. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Flott, en skikkelig pirat er tatt. Bra at de fokuserer på slike idioter og ikke på folk flest. Lenke til kommentar
Fuel Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Synes boten var latterlig lav iforhold til hva privatpersoner får. Dette firma har tross allt en økonomisk gevinst av og holde på slik...... Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Viktig at dette blir stoppa. Er gale at privatpersoner som bruker penger og forventer eit ekte produkt skal ende opp med piratkopier. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Synes boten var latterlig lav iforhold til hva privatpersoner får.Dette firma har tross allt en økonomisk gevinst av og holde på slik...... Jeg reagerte på dette selv. Når privatpersoner (som ikke tar betalt for pratkopieringen en gang) får større bøter, ser jeg ikke sammenhengen! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Hvis man ikke vil betale for programvaren så bør man jammen gjøre det på en lovlig måte også. Det finnes en drøss med varianter av gode og gratis alternativer. Godt at denne ulovlige virksomheten fikk en smekk. Beløpet hørtes litt lite ut men så vet jeg ikke hvor mange eksemplarer det er snakk om eller hvilken type programvare det var heller. Er det f.eks snakk om 50 like eksemplarer så blir det 7000 kr per eksemplar av hva det nå måtte være. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Det fremkommer ikke om han tok betalt eller la ved software for å være "snill". Men man risikerer kanskje bøter i den størrelsen okke som. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Jeg reagerte på dette selv. Når privatpersoner (som ikke tar betalt for pratkopieringen en gang) får større bøter, ser jeg ikke sammenhengen! Hvilke bøter har privatpersoner fått i Norge da, og hvilke størrelse. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Ja, synes det er formildende om han f.eks. har lagt inn MS Office og Photoshop som en ekstra service på en ny PC uten å ta spesifikt mer penger for det. Det er nesten "greit". Det verste er hvis man selger enkeltstående piratkopier som om de skulle være ekte ovenfor kunden. Da bør man straffes med langt mer enn prisen til produktet. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Hvilke bøter har privatpersoner fått i Norge da, og hvilke størrelse. Han gutten som hade en DC++ hub, Stavanger hubben eller hva den het. Fikk ikke han en ganske betydelig bot? Greit, han hadde relativt mange GB med ulovlig materialet han delte, men han tok ikke betalt for det. På noen måte. Jeg synes selv om bedriften ikke tar betalt for SW de legger inn, synes jeg ikke det er formidlende. Bedriften kaller dette god service, så er dette et salgstriks (eller hva man skal kalle det) og (hjelp jeg ser på TV og har glemt hva jeg ville fram til....) Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Noen som vet hva sjappa heter? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 S Vindel & B Drag datasupport AS. Lenke til kommentar
Fangs78 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Han gutten som hade en DC++ hub, Stavanger hubben eller hva den het. Fikk ikke han en ganske betydelig bot? Greit, han hadde relativt mange GB med ulovlig materialet han delte, men han tok ikke betalt for det. På noen måte. Jeg synes selv om bedriften ikke tar betalt for SW de legger inn, synes jeg ikke det er formidlende. Bedriften kaller dette god service, så er dette et salgstriks (eller hva man skal kalle det) og (hjelp jeg ser på TV og har glemt hva jeg ville fram til....) Var det ikke rimelig lite da? Ca 20 000 eller noe? Fyren styrte jo en DC-hub. Syns det var grei sum egentlig. At en bedrift kjører inn ulisensiert programvare på PC-er de selger er akkurat like gale som å selge ulisensiert programvare uten PC. De tjener penger på det, og får et konkurransefortrinn på pris... De burde bli tatt fra muligheten til å eie/drive foretak for en god stund i mine øyne. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Ja, synes det er formildende om han f.eks. har lagt inn MS Office og Photoshop som en ekstra service på en ny PC uten å ta spesifikt mer penger for det. Det er nesten "greit". "nesten greit"? Hvilken planet kom du fra sa du? Et firma som selger maskiner med falsk programmvare (uansett hva) er på ingen måte greit. Hvis du tenker på det i den store sammenhengen hadde det vært totalt kaos om dette skulle være greit. DrE Lenke til kommentar
kilik Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Vel, greit og greit. Det er i alle fall rimelig normalt. Men det bør selvsagt straffes det og. Lenke til kommentar
Fangs78 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Så du vet om flere tilfeller av slik virksomhet? Du er klar over at det er din borgerplikt å melde fra om slikt? Lenke til kommentar
Kaizern Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Hmm, kan man finne ut hvilken forhandler det gjelder? Jeg mistenker at det er en forhandler i byen her, hørte rykter om dette for ikke så lenge siden. Men har ikke hørt noe mere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå