hitokiri Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Nye tall viser at de færreste av oss gidder å sende bildemeldinger. Les mer Lenke til kommentar
V-by Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Har MMS i det hele tatt vert "inn"? Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Pris står hvertfall ikke i stil til tjenesten. Er jo kjekt og kunne sende bilde/film innimellom, men likevel... Lenke til kommentar
poe Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Pris står hvertfall ikke i stil til tjenesten.Er jo kjekt og kunne sende bilde/film innimellom, men likevel... Kjøper ikke forklaringen til Netcom at det er for vanskelig. På alle SE telefonene jeg har erfaring med er det veldig enkelt å sende bilder som mms. Ta bilde, trykke en tast, legg til mottaker og vips er den sendt. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Har MMS i det hele tatt vert "inn"? Tenkte akkurat det samme! Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Prisen er jo ikke i nærheten av hva den burde være. Hadde MMS vært på prisnivå med SMS, så hadde det nok blir mer brukt. Har telebransjen noen gang vært innom den tanken? Det virker som om de konkluderer med at det er noe annet galt med MMS, fordi "våre undersøkelser viser at MMS ikke er overpriset". Forstå det den som vil... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Vederhus' påstand om at MMS ikke er enkelt nok må være ukas understatement. Problemet med MMS, i tillegg til det Vederhus sier, er at det er fordømt mange innstillinger som må til i telefonen for at MMS skal sendes/mottas. riktignok kan man laste ned alt mikket fra operatørenes hjemmesider, men det blir mye fikling i menyer før alt fungerer. Problemt er først og fremst at en telefon, satt opp for MMS, WAP, modem for internett + e-postleser er så full av dataprofiler at man rett og slett går surr. Lenke til kommentar
SRD Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 MMS er jo ganske greit hvis du skal sende lange meldinger. En SMS er jo bare 160 tegn, mens en MMS er jo 1000. Så det tilsvarer 6.25 sms Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 MMS har aldri vært "in". Helt klart en av de tingene jeg ler høyest av når folk kritiserer f.eks. iPhone for ikke å ha MMS. Lenke til kommentar
balltuss Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Bruker mye MMS jeg, synes det er ok, men prisen er helt syk. Stått på nesten 2 kroner i årevis. Burde ikke kostet mer enn 50 øre. Lenke til kommentar
poe Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Vederhus' påstand om at MMS ikke er enkelt nok må være ukas understatement. Problemet med MMS, i tillegg til det Vederhus sier, er at det er fordømt mange innstillinger som må til i telefonen for at MMS skal sendes/mottas. riktignok kan man laste ned alt mikket fra operatørenes hjemmesider, men det blir mye fikling i menyer før alt fungerer. Problemt er først og fremst at en telefon, satt opp for MMS, WAP, modem for internett + e-postleser er så full av dataprofiler at man rett og slett går surr. Innstillingene for mms får man jo automatisk med å sende mms, telefonmodell til 1999. Eller så kan man som du påpeker laste ned fra hjemmesidene. Men at det skulle være så vanskelig og så fordømt mange innstillinger, skjønner jeg rett og slett ikke. Nei dette er et forsøk på bortforklaring på en prispolitikk som har feilet helt. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Går prisen ned vil nok flere bruke det, ja. MMS var vel litt "in" når det først kom. Selv sender jeg ikke så veldig mange MMS i mnd at det gjør noe. Lenke til kommentar
Ohny Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 jeg som skriver lange sms hver gang, hadde vært noe for meg. bare synd det ikke går ann å sende mms til utlandet. iblant sender jeg mms, men det er mange som ikke har opprettet. så det blir slit noen ganger, så tar det "litt" tid for man må hente det ned og slik Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Tar for lang tid å sende meldinger og koster for mye. Bruker det av og til, men kun når jeg skal sende en 2-3 bilder og samtidig fortelle noe. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Årsaken til at "undersøkelser viser at prisnivået ikke er for høyt" er at folk ikke bryr seg om prisen på MMS. Fordi folk aldri bruker MMS. Og jeg er enig med vedkommende om at iPhone-kritikk som går på at den ikke har MMS ikke helt holder mål. SMS-funksjonaliteten til iPhone er kritikkverdig nok i seg selv. Lenke til kommentar
aeropilot Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Jeg bruker en del MMS, og det gjør vel omtrent de fleste jeg kjenner også... Så "ingen bruker MMS" er nå et rimelig stablete utsagn. Jeg tror folk hadde brukt det mer hvis prisen ble tilnærmet lik SMS. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 er nok en teknologi som har gått ut på dato nå som push mail blir mer og mer vanlig... Lenke til kommentar
poe Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 er nok en teknologi som har gått ut på dato nå som push mail blir mer og mer vanlig... Tror du virkelig mannen i gata kommer til å gå rundt å pushe mail? Og hvor mange av de typiske ikke-nerde-telefonene har støtt for pushmail? Få ned mms prisen, så skal dere se at det tar av... Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 jeg ser ikke bort fra at det kan skje. spørsmålet er bare å gjøre det enkelt å sette opp. lurer på om jeg hadde en post i en annen tråd hvor jeg hamret ut mine tanker om saken. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Prisen må gjerne droppe til SMS-pris, men det ville overraske meg stort om bruken økte mye som følge av det alene. Problemet er helt åpenbart: MMS er for kronglete, vanskelig og tregt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg