Gå til innhold

Til alle dere som fortsatt tuller med den 20% QoS saken i XP

Anbefalte innlegg

Har dere testet dette selv, eller er det bare noe dere har lest i et eller annet bruker forum på nettet?

Jeg HAR testet det selv, og så lenge dere ikke bruker noe software som benytter seg av QoS (hvilke hjemmebrukere er det som gjør det?), spiller det INGEN rolle om QoS er slått av, slått på eller hva det nå måtte være. Jeg får omtrentlig SAMME hastighet uansett om jeg bruker Linux (Debian), Win95, Win98se, Win2000 eller WinXP (både helt original og med den "fixen" som ligger på nettet).

Dette blir også bekreftet av MS på denne siden: http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;316666 (sjekk avsnittet som heter Clarification about QoS in End Computers That Are Running Windows XP)

For dere som ikke gidder å sjekke linken, kan jeg klippe inn det viktigste:

"One hundred percent of the network bandwidth is available to be shared by all programs unless a program specifically requests priority bandwidth. This "reserved" bandwidth is still available to other programs unless the requesting program is sending data. By default, programs can reserve up to an aggregate bandwidth of 20 percent of the underlying link speed on each interface on an end computer. If the program that reserved the bandwidth is not sending enough data to utilize it completely, the unused portion of the reserved bandwidth is available for other data flows on the same host."

Neste person som klager over at man har 20% mindre båndbredde i XP, skal jeg personlig sparke hardt i ræva.

At QoS (Quality of Service) reserverer båndbredde for software som virkelig trenger det, ser jeg bare på som en fordel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...