Neddo Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Skal lagge til eit pc-opsett på 200 bærbare pc som skal ut på div skuler. Og då tenke eg og installere noke par programer, har desse: Internet Explorer 7.0 (Blir berre denne har internett lesere som blir installer, ikkje opera eller firefox) Java Flash player Shockwave Adobe Reader K-Lite Mega Codec Pack VLC media player Windows Media Player 11 (QuickTime) Paint Shop Pro Gimp Microsoft office 2000 Open Office Moonscape (trenger ikkje antvirus og spyware program av den salg nå ein bruker dette) CDBurnerXP Noke som har noken fleire forslag her, eller bra andre bra programer må være gratis. Kunne tenkt eit zip program. Endret 11. oktober 2007 av Neddo Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Hvorfor både Office 2000 og Open Office? Til zip kan du bruke Winrar. Står at du bare får Trial versjon, men denne går aldri ut. Wiken.. Lenke til kommentar
Neddo Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Hvorfor både Office 2000 og Open Office? Til zip kan du bruke Winrar. Står at du bare får Trial versjon, men denne går aldri ut. Wiken.. Har lisenser på Office 2000 då kan eg berre bruke dei og tenke og legge inn open office i samme slenge så dei kan bli kjent med det. Vunderte og bruker WinRAR men er litt skjeptisk til trial versjonen men kna no sjekke det ut, noke som andre bra zip program og anbefale her Endret 10. oktober 2007 av Neddo Lenke til kommentar
hernil Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 7-Zip er et godt, enkelt og i tillegg open source zippe program. hvorfor lar du ikke stakkarene bruke opera eller firefox? de lider vel nok på skolen selv når de ikke må bruke IE... Lenke til kommentar
zonko Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Har alltid brkt winrar før selv, men hr nå gått over til IZArc, noe jeg er veldig fornøyd med. Veldig enkelt å bruke, norsk språk. Hva slags skoler er det som skal ha maskinene, og hvilke linjer er et der? Trenger de både Gimp og Paint Shop Pro? Endret 10. oktober 2007 av zonko Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Bra flash kommer med i det minste,dette ble glemt av IT-ansvarlig på vår skole og klagene på det stanser aldri. Forresten ser jeg ikke at det er noe behov for K-lite når VLC allerede er med,skal jo være en skolepc og de filene man ikke får spilt i VLC kan man like gjerne se på sin egen pc om man må. Lurer også på hvorfor IE velger i stedet for de andre,hos oss har vi alle tre og kan velge mellom dem. Lenke til kommentar
Neddo Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Divere instillinga på servarane som krever IE7 så då blir det, mange grunne til at eg bruker begge program sann so Paint Shop Pro og Gimp, Windows media player og VLC er på grunn av det meste er ein del stander som skal være ut på div skule og då tenkte eg at når viss det er ein som ikkje liker det eller har problem med og spele av enkelte ting kan den personen bruke VLC, kjekt og har ein del valg.Har 10 megabit ut og inn på skulane, er heilt ny pcar av typen HP Compaq 6715B Divere instillinga på servarane som krever IE7 så då blir det, mange grunne til at eg bruker begge program sann so Paint Shop Pro og Gimp, Windows media player og VLC er på grunn av det meste er ein del stander som skal være ut på div skule og då tenkte eg at når viss det er ein som ikkje liker det eller har problem med og spele av enkelte ting kan den personen bruke VLC, kjekt og har ein del og velge i og. Pc-ane blir sett opp til eleva og lærara.Har 10 megabit ut og inn på skulane, er heilt ny pcar av typen HP Compaq 6715B Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Ville valgt å bruke Foxit Reader istedenfor Adobe Reader. Dette er utrolig mye raskere på å loade pdf filer som den tunge og bloatede PDF Readeren til Adobe. Jeg er storfornøyd og går aldri tilbake. Vil også anbefale 7-zip til å åpne og komprimere filer siden dette er Open source og du slipper denne trial meldingen hver gang du åpner det sån som i WinRAR. Kunne også vært kjekt med et ordbok program som Clue. Ellers ser det ut som at du har et bra oppsett bortsett fra at du ville blitt veldig populær blandt elevene om du la til µTorrent, Limewire og DC++ og msn Endret 11. oktober 2007 av sn3ipen Lenke til kommentar
Neddo Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Ferdig med oppsette no program blir desse: Internet Explorer 7.0 Java Flash player Shockwave Adobe Reader K-Lite Mega Codec Pack VLC media player Windows Media Player 11 QuickTime Paint Shop Pro Gimp Microsoft office 2000 Open Office Moonscape CDBurnerXP 7-zip Takk for gode svar Ville valgt å bruke Foxit Reader istedenfor Adobe Reader. Dette er utrolig mye raskere på å loade pdf filer som den tunge og bloatede PDF Readeren til Adobe. Jeg er storfornøyd og går aldri tilbake. Vil også anbefale 7-zip til å åpne og komprimere filer siden dette er Open source og du slipper denne trial meldingen hver gang du åpner det sån som i WinRAR. Kunne også vært kjekt med et ordbok program som Clue. Ellers ser det ut som at du har et bra oppsett bortsett fra at du ville blitt veldig populær blandt elevene om du la til µTorrent, Limewire og DC++ og msn Legge til 7-zip, Clue er ein trail versjon som slutter etter 30 dager so det blir uaktuelt. Torrent, Limewire og DC++ og MSN blir ikkje lagt til, elvane blir sikkert gald med lærane og dei it-ansvalige ut på skulane blir neppe glad. Elevane får finne ut sjøl av dei kan bruke portableapps til den jobben og på legge det inn på ein minnepinne viss dei vil bruke det :!: Eksempel: http://portableapps.com/ er mange sanne program og sider som kan være nyttige Endret 11. oktober 2007 av Neddo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå