ways Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 da jeg hoppet fra windows forgodt for 2-3 år siden fikk alle filer og mapper jeg tok med meg som innehold æøå erstattet deler av navnet sitt med '? (invalid encoding) pga windows ikke bruker standard utf8 (overrasket?). det er/var nautilus sin måte å takle problemet på. nå er jeg nødt til å få fjernet alle forekomster av dette på systemet mitt. er det noen som har et script for å søke opp alle, og rename dem? (stress å skrive selv). Lenke til kommentar
Del Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Laget et Perl skript for å endre en delstreng av filnavn i alle filer i en mappe, du får si ifra hvis vil ha det. Lenke til kommentar
ways Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 Laget et Perl skript for å endre en delstreng av filnavn i alle filer i en mappe, du får si ifra hvis vil ha det. det ble til at jeg laget et selv, da jeg ikke fikk svar. men det er så stygt at jeg legger det ikke ut med mindre noen ber om det =). men takk for tilbudet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå