Avarielle Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Hei. For litt over et år siden kjøpte jeg en MacBook fra apple.no. Jeg har hatt den på service flere ganger. En gang med knekk i topplokket, og inn og ut på grunn av defekt hovedkort. De fleste gangene måtte jeg diskutere med dem, for å få garantien min. Nå er garantien min gått ut, og jeg har nok en gang opplevd at topplokket på Macbooken har fått en liten knekk, som jeg har fått dekket bytte på før. Jeg mener dette er en reklamasjons sak, den skal ikke knekke på denne måten. Dette er en feil Apple selv har innrømt at første generasjons Macbooker har, men jeg er skeptisk på å levere den inn, fordi jeg har hørt at apple er vanskelige på reklamasjonsretten, og jeg har ikke råd til å betale selv. Har noen erfaringer med reklamasjon og Apple? Jeg trenger noen råd om hvordan jeg skal gå frem, jeg vil jo ikke ha et hull rett inn i laptoppen min. Håper noen tar seg tid til å svare. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Apple opperer vel med en garanti på 1. år på sine produkter, og kan være vrange når produktet er over 1. år. Men det betyr ikke at du ikke har noen garantirett når det har gått litt over ett år. Du skal bare trenge å kontakte forhandleren, og de er lovpålagt å fikse det. Hvor har du kjøpt den? Apple selv er vel ganske vanskelige på dette, men etter det jeg har hørt pleier det ikke å være noe problem hvis du har kjøpt den av en annen forhandler enn apple. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Apple er vrange, men med nhoen timer i telefonen med dem blir det løsning på sakene Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 det er infocare som er apple sin servicepartner i norge, og det er de som bedømmer om det er garanti/reklamasjon eller egen skade. pleier å gå ganske greit. registrer service på www.infocare.no Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Det er jo riktig det, veggiss, men vi vet jo grunnen til at enkelte butikker sluttet å selge apple var fordi Apple var VELDIG motvillige til å yte service på produkter utenfor garanti.. Infocare bedømmer stort sett saken, men pass på å dokumenter alle dine henvendelser til dem! FTU har fastslått 5 års reklamasjonsrett på datamaskiner, så det er ingen vei utenom dét Lenke til kommentar
Avarielle Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 Takk skal dere ha. Jeg kjøpte den via apple.no, jeg skal prøve å få det til i løpet av neste uke, ønsk meg lykke til! Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Jo lykke til. Det er bare å smelle lovteksten i bordet om de ikke er villige. Be eventuelt om å prate med skiftlederen på supporten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå