Gå til innhold

Ny pc, bråkete disker!

tom^

Anbefalte innlegg

Kjøpte nettopp en Shuttle SB51G.

Absolutt en topp maskin, men jeg fant ut at mine IBM disker bråker mer enn ønskelig. Lyden er en fæl høyfrekvent sak som er vanvittig irriterende å sitte å høre på.

Så da tenkte jeg å bytte ut de 2 IBM diskene jeg har, med 2 tilsvarende.

Spørsmålet var da om noen har noen erfaringer med andre disker i ett Shuttle system?

Evt. tips til hvilke disker som er støysvake.

Jeg er ute etter 2 stk. 120gb 7200rpm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Segate barracuda 7200rpm 120gb med 8mb cache. HAr selv ny WD 120gb 8mb 7200rpm,men synes også den disken bråker litt vel mye, så om jeg får solgt denne, kommer jeg til å kjøpe en segate disk. Vurderte maxtors nye disk, men lest litt omtale av den(pos og neg), og går nok heller for segate disken... Støy er det viktigste for meg, og tror ikke ytelse forskjellen er nevneverdig mellom disse to diskene (hvertfall til mitt bruk som er litt spilling, kontor, internett og film) Håper dette hjelper litt...

Mvh Kjetil M

Lenke til kommentar

Jeg har oxo ibm disk,og det er jo omtrent som å ha en vaskemaskin ståendes,men med en enda mere høyfrekvent lyd. :(

Har ingen erfaring med Seagate,men har hørt at de skal være de mest stille gående disken,på bekostning av litt ytelse.Kommer selv til å kjøpe det om en måndes tid.

Lenke til kommentar

25db er lite ja.. værtfall når man tenker på at WD gir fra seg 39db, og hvis jeg ikke tar helt feil så er IBM enda værre enn dette igjen..

Sitter selv med WD 8mb cache disker men har noisecontroll kabinett og novibes hardisk oppheng, så merker ikke noe bråk uansett:)

Hadde jeg ikke hatt det hadde jeg gått for Seagate:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...