Gå til innhold

Half Life 2 Episode 2 er KONGE :) Inneholder Spoilere !


Anbefalte innlegg

Laseren som Striderne bruker er ikke innprogramert i angrepene til Striderne, det er level designeren som plasserer hvor laseren skal brukes, hvor den skal siktes, hva som skal ødelegges etc. Striderens innprogramerte angrep er kun den gunnern den har i fronten.

 

Om du skal få en strider til å bruke laseren må du fortelle dette gjennom level designet at der skal strideren bruke laseren.

 

I Ep1 var strideren mer eller mindre stasjonert 1 plass. I Ep2 kommer dem fra flere forskjellige kanter i forskjellig rekkefølge. De gangene de bruker laseren er for å ødelegge husene og pod plassene rundtomkring.

 

Alt med striderens laser er innlemmet i brettet, ikke i striderens normale angrepslog.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat spilt ferdig spillet nå. Synes det var litt kort, men sinnsykt bra! litt synd at det ikke kom en teaser på EP3 på slutten sånn som det gjorde på EP1 (da teaser på EP2).

 

 

Litt synd at faren til Alyx døde. Noe som var enda mer synd er at jeg visste det siden jeg klarte å trykke på en spoilertekst ved et uhell på en av de forrige sidene :(

 

Lenke til kommentar

Har også fullført Ep. 2 nå, og makan til spill skal man se lenge etter! Skriver hva jeg syns var bra og "dårlig" i spoiler tekst!

 

 

Positive ting:

 

- Kjøre rundt og stoppe opp ved små landsbyer/baser. Elsket dette fra det originale HL 2, og her fikk vi enda mer av det. Helt fantastisk!

 

- Den intense kampen mot Antlions nedi hula der noen rebels med sentry gun var. Når alle 3 lysene ved alle dørene blinket rødt, og ene rebelen roper "Are you ready?!", da fikk jeg gåsehud. Helt genialt!

 

- Måten storyen utviklet seg på, det vi fikk vite angående Eli Vance osv. Fortellerteknikken i HL serien er unik!

 

- Magnuson's kommentar angående "the incident at Black Mesa", hvor han mener hvor du ødela maten hans i mikrobølgeovnen i starten av HL. Elsker hvordan Valve inkluderer små detaljer om ting.

 

- Generelt hele spillet. Jeg kjedet meg ikke et eneste sekund!

 

Negative ting:

 

- Slutten, for da var spillet ferdig :p Gleder meg helt sykt til Episode 3!

 

Lenke til kommentar
Har også fullført Ep. 2 nå, og makan til spill skal man se lenge etter! Skriver hva jeg syns var bra og "dårlig" i spoiler tekst!

 

 

Positive ting:

 

- Kjøre rundt og stoppe opp ved små landsbyer/baser. Elsket dette fra det originale HL 2, og her fikk vi enda mer av det. Helt fantastisk!

 

- Den intense kampen mot Antlions nedi hula der noen rebels med sentry gun var. Når alle 3 lysene ved alle dørene blinket rødt, og ene rebelen roper "Are you ready?!", da fikk jeg gåsehud. Helt genialt!

 

- Måten storyen utviklet seg på, det vi fikk vite angående Eli Vance osv. Fortellerteknikken i HL serien er unik!

 

- Magnuson's kommentar angående "the incident at Black Mesa", hvor han mener hvor du ødela maten hans i mikrobølgeovnen i starten av HL. Elsker hvordan Valve inkluderer små detaljer om ting.

 

- Generelt hele spillet. Jeg kjedet meg ikke et eneste sekund!

 

Negative ting:

 

- Slutten, for da var spillet ferdig :p Gleder meg helt sykt til Episode 3!

 

100% enig med deg Tobe_ *zlkk*

 

Forteller måten til Valve er fantastisk, og det er ingen andre i spillbransjen som er i nærheten av det Valve får til.

Lenke til kommentar

Fortellerteknikken til Valve er noe jeg ønsker å se litt mer av i FPS. Fremfor at historien blir fortalt i stykker gjennom filmer som kommer etter X antall monster eller etter 2 timers fremgang, fortelles historien til Half-life on the run. Du mister aldri kontrollen over Gordon (med å enkle unntak) og du er hele tiden i Gordon's sko uansett hva som skjer.

 

Håper at flere utviklere tar denne fortellermåten til brystet. Er det noe Half-Life serien har bevist er at det er mulig å kombinere FPS med høy action med fenomenal historie.

Lenke til kommentar

Grunnen til at HL2 tok så lang tid å lage i forhold til HL1 var at HL1 brukte en modifisert Quake engien til å drive spillet, mens i HL2 laget Valve Source, altså en helt ny motor til å kjøre spillet.

 

Som de fleste sikkert vet er det motoren som tar lengst tid å lage.

 

Så derfor er det kanskje snakk om 2 år fra Ep3 til Half-Life 3. Med tanke på at det er så lett å implementere nye ting i Source (Ep1 introdosuerte 1 teknisk ny ting med Source, Ep 2 enda en ny teknisk ting med Source) så er det ingen problemer.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal Valve slutte HL historien med EP3 når det enda er mye interesse rundt historien.

Bare se på Resident Evil serien, den er jo melket for alt den er verdt + litt til mens HL historien er ikke ferdig enda.

Tror nok det kommer mere HL etter EP3, det ligger for mye inntektspotensiale der til å legge den ballen død.

Lenke til kommentar
Det skal jo komme en Episode 4, men den skal være laget av noen andre enn Valve og ha sin egen historie.

Ehh, kilde?

Vel Gabe sa det i et intervju til et spill blad, og en moderator på steampowered bekreftet dette her.

 

Fra Pc Gamer Issue 162:

Episode in Valves expansion of the HL2 storyline int he first of a three parter, Gabe Newell has revealed to us.

 

Spilling the beans about Valves future plans, Gabe explained that episodes 1-3 will form a trilogy that wraps up HL2 story arc, while the fourth is being developed by a seperate, outside dev team and will have its own storyline....

Endret av Jokko88
Lenke til kommentar
Half-Life 2: Episode 3 er ikke slutten på Half-Life serien, vi har jo ikke stoppet Combine styrkene enda, som er en trussel for hele universet. Mistenker at det er det G-Man's kontraktgivere er ute etter.

 

Etter Ep3 kommer Half-Life 3, som vistnok skal være slutten på det hele.

Nice :D

Nå ble jeg glad, gleder meg til Half Life 3 :p

Lenke til kommentar

@Jokko88:

 

Det er "nyheter" som kom i 2006, nærmere bestemt snart 1 år siden. Mye har endret seg siden da. I et intervjue kommer det frem at hvis det er opp til gamerne, blir Episode 3 siste episode.

 

Link

 

Jeg klarer heller ikke finne noe fast kilde annet enn din frivillige moderator på Steamforumet som bekrefter en Episode 4 laget av et annet utviklerstudio enn Valve. Jeg har heller ikke noe tro på det ettersom det er Ladilaw som skriver historien til Half-life, samt at det virker totalt ulogisk at et annet studio skal lage annet Half-life relatert materiell mens Valve jobber med Gordon og hans eventyr.

Lenke til kommentar
Half-Life 2: Episode 3 er ikke slutten på Half-Life serien, vi har jo ikke stoppet Combine styrkene enda, som er en trussel for hele universet. Mistenker at det er det G-Man's kontraktgivere er ute etter.

 

Etter Ep3 kommer Half-Life 3, som vistnok skal være slutten på det hele.

 

Link?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...