Gå til innhold

Half Life 2 Episode 2 er KONGE :) Inneholder Spoilere !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjelder vell de fleste andre grafikkmotorer bear^.

 

Er ikke alle motorene som er like enkle å implementere nye ting på. D3 motoren f.eks er slik sett meget låst i oppsette og har i seg selv ikke mye rom for forandringer hvis man da ikke stripper motoren helt ned og setter den sammen igjen, noe som kan være et tidskrevende stykke arbeid.

 

Det er der Source er meget gjenomtenkt ettersom det lett kan legges til nye elementer til motoren uten at det tar noe nevneverdig tid. HDR ble relativt raskt lagt til og det som tok mest tid var å oppdatere verktøyet samt sette samme Lost coast til å fungere med HDR.

Lenke til kommentar
Og HL2 EP2 kjører kun på den ene kjernen i tillegg.

Her er nok stort potensiale når de begynner å dra nytte av flerkjærneprosessorer.

Virkelig...?

 

Half-Life 2: Episode Two supports multi-core processors, such as Intel and AMD's dual core and quad core CPUs. This has implemented through what Valve calls "hybrid threading" — a dynamic threading system that adapts to the number of cores available, and which Valve claims can work with future hardware developments.[9] Hybrid threading improves performance for multi-core computers, as well as theoretically allowing for a larger draw distance, better AI, better particle effects and physics.[13]

http://en.wikipedia.org/wiki/Half-Life_2:_Episode_Two

Lenke til kommentar

Ja virkelig.

Har overvåket nettop CPU bruken til HL2 og også STALKER patch 1.0004 for densakskyld og begge kjører kun på en kjerne i praksis.

Siste testen i 3Dmark06 kjører faktisk også bare på en kjerne.

Kan være HL2 EP2 benytter litt datakraft fra den andre kjernen men det er ikke mere en 20-30% aktivitet der.

Lenke til kommentar

Med taskmanageren i bakgrunnen og kjapt switsher mellom spill og taskmanager (Alt + Tab).

Da kommer CPU historikken på begge kjernene opp.

 

Stalker er dåg så sær og hakkete når den "kjører på 2 kjerner" at jeg må sette affinity til den ene kjernen, men da går det silkemykt igjen.

Så tror det enda er litt igjen for noen spill før de har full reel multicore støtte.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Ser omtrent sånn ut her også og som du ser så sliter ikke den ene kjernen noe særlig med dette.

Til sammenligning så kjører begge kjernene full load under nesten alle testene i 3Dmark06 med unntak av den siste.

Under STALKER er aktiviteten på kjerne 2 enda mindre.

Det står en del om dette på div. utenlandske formu.

Lenke til kommentar
Og HL2 EP2 kjører kun på den ene kjernen i tillegg.

Her er nok stort potensiale når de begynner å dra nytte av flerkjærneprosessorer.

 

Testet selv i XP nå med en C2D og det er bare tull å si at det ikke utnytter dual-core prosessorer. Klart det kunne sikkert vært utnyttet bedre, men det blir utnyttet i alle fall.

 

115628.jpeg

Endret av rakanishu
Lenke til kommentar
Ser omtrent sånn ut her også og som du ser så sliter ikke den ene kjernen noe særlig med dette.

Til sammenligning så kjører begge kjernene full load under nesten alle testene i 3Dmark06 med unntak av den siste.

Under STALKER er aktiviteten på kjerne 2 enda mindre.

Det står en del om dette på div. utenlandske formu.

Om du mener at man må utnytte begge kjernene 100% for å defineres som flerkjernespill, tror jeg du må gi opp. Slik vil det aldri bli. En CPU vil ikke ha en konstant last, spesielt ikke når man utnytter flere kjerner. At en bruker mer er bare naturlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...