Gå til innhold

kamera på reperasjon, hvor lang td?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Camera & Videoteknikk, som administrerer reparasjoner for Nikon Norge, sender det meste til Øst-Europa et sted, Russland i ditt tilfelle. Syntes Nikon kunne finne noen som gjorde dette i Norge, så man slapp å vente 1-2 måneder på reparasjon. I tillegg er Camera & Videoteknikk mange ganger så inkompetente på kundebehandling at det nærmest gjør fysisk vondt å være en mellommann mellom kunde og verksted.

Forundersøkelse ved ikke-garanti og reklamasjon koster 7-800 kroner, mens andre verksteder tar et par hundrelapper. Rens av sensor koster godt over tusenlappen... Serviceproffen (Canon) tar ca. halvparten av denne prisen på en profesjonell rens. Flere butikker tar 2-300 kroner. Ikke ringer de tilbake når de sier de skal gjøre det, de sjekker ikke opp ting de har lovet å sjekke opp, har opplevd å få prisoverslag på reparasjoner som allerede er ferdige og sendt oss osv... Mye rart fra den kanten. Heldigvis har vi møtt mer forståelse hos Nikons hovedkontor i Norge, som har ordnet opp i en del saker.

Lenke til kommentar

Har litt med det samme å gjøre så jeg spør her.

Jeg levert inn Mp3-spilleren min den 3/9, altså for over en måned siden. Jeg har fremdeles ikke fått den tilbake og akkurat nå så er det sony norge som har den.

Har jeg krav på noe? Kan de bruke så lang tid de vil?

Begynner å bli ganske frustrert her...

Lenke til kommentar

Ok, det visste jeg egentlig når jeg tenker meg om.

Men han som jobbet på expert sa at vis de ikke får fikset MP3'en (garanti) så skulle jeg få en IPOD 30GB istedet, det jeg reagerte litt på er at denne er 800kr billigere enn det jeg betalte for min sony i sin tid. Er dette riktig eller kan jeg forlange en IPOD 80GB som koster ca. det samme?

Lenke til kommentar
Ok, det visste jeg egentlig når jeg tenker meg om.

Men han som jobbet på expert sa at vis de ikke får fikset MP3'en (garanti) så skulle jeg få en IPOD 30GB istedet, det jeg reagerte litt på er at denne er 800kr billigere enn det jeg betalte for min sony i sin tid. Er dette riktig eller kan jeg forlange en IPOD 80GB som koster ca. det samme?

Hei. Hvis den er dekket av garanti/eller reklamasjon, men ikke lar seg reparere eller er ulønnsom. Da har du krav på tilsvarende produkt omlevert. Dvs penger er ikke et tema, men spesifikkasjoner som legges til grunn. Du vil da mest sannsynlig få et "billigere" produkt, pga av prisutviklingen men like "bra".

Du har ikke krav på noe mer enn det, men det burde du ikke klage på.

Endret av pjolter78
Lenke til kommentar

Så lenge man får et produkt som er like bra eller bedre, så bør man jo være fornøyd :) Det er helt riktig det pjolter78 sier. Det kan imidlertid være aspekter ved din forrige MP3 spiller som var avgjørende for kjøpet, og hvis erstatningsgjenstanden ikke har denne egenskapen, så kan man stort sett forhandle seg frem til et annet produkt, og evt. betale et mellomlegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...