RBW Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 MSI K9A2 Platinum blir det første hovedkortet fra MSI som benytter det nye brikkesettet fra AMD. Les mer Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Ser jeg en godt skjult kobbervifte? Lenke til kommentar
icc Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Ser jeg en godt skjult kobbervifte? Hmm... sikkert ikke. Lurer på om det blir plass til cpu-kjøler, syns det har vært problematisk på de msi-kortene jeg har hatt. Men det er godt å se at AM2+ begynner å komme med saker og ting. Tror jeg skal ha meg hovedkort fra ASUS med en Phenom FX så snart det kommer. Skal bli deilig å få noe som gruser disse intel extreme folkene som sitter å emulerer firekjerner. Syns det skulle stått litt mer om komponenter på hovedkortet o.l. MSI bruker som regel å ha dårlige nettverkskort som ikke støtter etherchannel og andre viktige ting Endret 10. oktober 2007 av icc Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 kortet var ganske så fansy =) Men har sikkert noen barnesykdomer slik som nvidia sine nye chippset har brukt å hatt Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Er spent på m-ATX versjonene av 7x0 serien, og hvilken "hissig" type RadeonX integrert grafikk det evt. blir. Vil det fortsatt være tilstrekkelig med kun passiv kjøleribbe (slik som på 690 chipset'et, RadeonX1250) eller vil de komme med north-bridge vifte, mon tro. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Jeg er spent på om alle PCIe-portene fungerer med hvilke som helst PCIe-kort. Håper x16-portene støtter f.eks x8-raidkontrollere. Så vidt jeg kan skjønne er den elektriske konfigurasjonen slik: PCIe-x16 PCIe-x1 PCIe-x4 PCI PCIe-x16 PCI PCIe-x4 Det virker som hovedkortet bare har SB600 sørbro (pga bare 4 likt fargede SATA-porter). Jeg håper SB700 kommer snart og aller helst SB750 også sånn at vi får flere SATA-porter (og innebygget Raid5 i tilfellet SB750). Lenke til kommentar
bassiss Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Kan man på dette kortet kjøre fire skjermkort? Så sånn ut med tanke på at det er fire slotter som har sånn skjermkort hake. Hva er poenget med forskjellig farge på satane? Er det sata 1 og sata 2 eller? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Det ser sånn ut ja. Her er et annet hovedkort med det samme brikkesettet. Med og uten skjermkort. Entusiaster vil sikkert sette pris på at MSI-kortet har mulighet for 4 skjermkort med kjølere som tar to porter. Fargeforskjellen på SATA-portene indikerer nok om de hører til brikkesettet eller til en kontrollerbrikke. F.eks må et par disker som skal settes i Raid stå på porter med samme farger. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Kan man på dette kortet kjøre fire skjermkort?Ja, støtter Quad Crossfire med 8x PCI-E porter. (Litt info i dette pdf dokumentet) Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Skjønner ikke helt hvorfor det skal være så viktig med vitfeløs kjøling på kortet når det er beregnet for 4 high-end skjermkort. Du merker nok ikke en billig chipsetvifte i alt det bråket. :!: Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Det ser sånn ut ja. Her er et annet hovedkort med det samme brikkesettet. Med og uten skjermkort. Entusiaster vil sikkert sette pris på at MSI-kortet har mulighet for 4 skjermkort med kjølere som tar to porter. Fargeforskjellen på SATA-portene indikerer nok om de hører til brikkesettet eller til en kontrollerbrikke. F.eks må et par disker som skal settes i Raid stå på porter med samme farger. 4 kort med kjøler som krever ett ekstra spor = 8porter bak, vi har 7 på standard atx kabinett... så skal ha blitt vanskelig uansett! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Da må man jo kjøpe et ekstra stort kabinett og evt. modde litt selv. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Skjønner ikke helt hvorfor det skal være så viktig med vitfeløs kjøling på kortet når det er beregnet for 4 high-end skjermkort. Du merker nok ikke en billig chipsetvifte i alt det bråket. :!: Hvis "den var til meg", så snakker jeg om m-ATX hovedkort i 7x0-serien med integrert grafikk, ikke disse performance hk'ene på bildene over. Og vil anta at alle som vurderer et m-ATX til stue-pc, i det lengste håper at chipset vifta ikke gjør sitt inntog ennå. Men på den annen side er det vel u-unngåelig i lengden hvis grafikk-chipen blir stadig mer råå. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Den var ment som en kommentar til bildene, om noen, VikingGZ. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Den var ment som en kommentar til bildene, om noen, VikingGZ. javel, trodde "det var meg" siden jeg lagde et issue om kjøleribbe vs. vifte lenger oppe her. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Tviler på at det er en vifte, Msi har hatt noen sprelske kjøleløsninger i det siste. Ofte med heatpipe"s(n)irkler" som igjen har festet løvtynne kobberblader på seg. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 javel, trodde "det var meg" siden jeg lagde et issue om kjøleribbe vs. vifte lenger oppe her. det var til simen ja... altså bildene og det han skrev Entusiaster vil sikkert sette pris på at MSI-kortet har mulighet for 4 skjermkort med kjølere som tar to porter. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Ahh, jeg scrollet bare opp og så du som hadde postet bildene mens det bare var et sitat. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 En ting til om det med 7 porter og 4 "doble" skjermkort: Hvis det nederste skjermkortet "bare" har to utganger bak og kabinettet har et par cm ledig plass under hovedkortet så kan skjermkort med kjølere som tar to porter fortsatt få plass. Dvs. så lenge kjøleren ikke trenger en port ut på baksiden av kabinettet så kan den jo fint stå inni å ta opp litt ekstra plass helt nederst i kabinettet. Det blir nok langt i fra alle vanlige kabinett som har plass til det, men entusiaster som kjøper 4 skjermkort og et så rått hovedkort vet nok å velge seg et kabinett som har plass nok. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 AMD 790FX chipset consumes only 8W Dette er jo nesten for godt til å være sant. Jeg håper virkelig det stemmer. Til sammenligning produserer Nvidias råeste brikkesett hele 48W varme, 5 ganger mer enn AMD 790FX. Intels brikkesett ligger nok et sted i mellom. Hvis jeg ikke husker galt så produserer i965P 23W. P35 og X38 vil jeg tippe produserer litt mer varme enn det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå