Gå til innhold

Kalibrering av 2 skjermer

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg sitter med 2 skjermer, en 15" på macbook pro og en 17" (gammel) HP 1702 LCD skjerm.

Fargene er mildt sagt sprikende, og jeg har innsett at jeg må gå til anskaffelse av kalibreringsverktøy/programvare.

Spørsmålet blir dermed som følger, hva slags programvare egner seg best til å kalibrere to forskjellige skjermer?

Har tittet litt på Spyder 2 Express og PRO, er det et alternativ? Synes PRO-utgaven blir i dyreste laget..

Håper noen kan hjelpe meg! :)

Vh

LM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi har noe som heter Adobe Gamma på skolen ihvertfall, tror nok det fungerer ganske bra, vet ikke om det følger med f. eks. Photoshop though. (På skolen ligger det i kontrollpanel, så om du har f. eks. Photoshop, så sjekk i kontrollpanel.)

Adobe Gamma kan kun kalibrere CRT-skjermer.

Lenke til kommentar
Hei.

Jeg sitter med 2 skjermer, en 15" på macbook pro og en 17" (gammel) HP 1702 LCD skjerm.

Fargene er mildt sagt sprikende, og jeg har innsett at jeg må gå til anskaffelse av kalibreringsverktøy/programvare.

Spørsmålet blir dermed som følger, hva slags programvare egner seg best til å kalibrere to forskjellige skjermer?

Har tittet litt på Spyder 2 Express og PRO, er det et alternativ? Synes PRO-utgaven blir i dyreste laget..

Håper noen kan hjelpe meg! :)

Vh

LM

PRO utgaven (tror jeg) har støtte for kalibrering av 2 skjermer, express har det ikke. Jeg bruker Spyder Express til å kalibrere hovedskjermen og er ikke så nøye med skjerm nr 2. Jeg har forøvrig sett en beskrivelse på hvordan man kan kalibrere 2 skjermer med Express også, som visstnok skal funke både på MAC og Windows.

Jeg bruker bare programmet som følger med skjermkortet til å grovjustere skjerm nr 2. Her kan jeg justere skjermene uavhengig av hverandre. (ATI 1950 PRO) For meg er det nok da jeg ikke bruker begge til å vise/redigere bilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...