Gå til innhold

Kalibrering av 2 skjermer

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg sitter med 2 skjermer, en 15" på macbook pro og en 17" (gammel) HP 1702 LCD skjerm.

Fargene er mildt sagt sprikende, og jeg har innsett at jeg må gå til anskaffelse av kalibreringsverktøy/programvare.

Spørsmålet blir dermed som følger, hva slags programvare egner seg best til å kalibrere to forskjellige skjermer?

Har tittet litt på Spyder 2 Express og PRO, er det et alternativ? Synes PRO-utgaven blir i dyreste laget..

Håper noen kan hjelpe meg! :)

Vh

LM

Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg sitter med 2 skjermer, en 15" på macbook pro og en 17" (gammel) HP 1702 LCD skjerm.

Fargene er mildt sagt sprikende, og jeg har innsett at jeg må gå til anskaffelse av kalibreringsverktøy/programvare.

Spørsmålet blir dermed som følger, hva slags programvare egner seg best til å kalibrere to forskjellige skjermer?

Har tittet litt på Spyder 2 Express og PRO, er det et alternativ? Synes PRO-utgaven blir i dyreste laget..

Håper noen kan hjelpe meg! :)

Vh

LM

PRO utgaven (tror jeg) har støtte for kalibrering av 2 skjermer, express har det ikke. Jeg bruker Spyder Express til å kalibrere hovedskjermen og er ikke så nøye med skjerm nr 2. Jeg har forøvrig sett en beskrivelse på hvordan man kan kalibrere 2 skjermer med Express også, som visstnok skal funke både på MAC og Windows.

Jeg bruker bare programmet som følger med skjermkortet til å grovjustere skjerm nr 2. Her kan jeg justere skjermene uavhengig av hverandre. (ATI 1950 PRO) For meg er det nok da jeg ikke bruker begge til å vise/redigere bilder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...