Gå til innhold

Hjelp! Har fått en god å fin 2U Rackserver

Cell_v14

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fikk på mandagen en "ødelagt" 2U rackserver fra jobben.

rack006si5.jpg

Det eneste som var feil var SCSI raid kontrolleren som plutselig fungerte når jeg fikk den x)

Jeg har ingen aning hva jeg skal gjøre me den. Men satser på å prøve på å oppgradere hardware på den. Samt skifte ut 90db viftene. (Ikke akkurat 90DB... men heftig nok)

Hardware:

(2 sockets) 1stk P3 1,266ghz FCPGA (1PPM)

1280 SDRAM ECC

1 stk 18gb 10k SCSI disk (Hotswap, plass til 6 totalt, mangler HDD hotswap skinner da)

5stk Turbin vifter tubo power på 90 desibel viftestøy.

Hva kan jeg benytte denne serveren til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+432

Hm, hvis du vil selge så er jeg interessert.. Hvis ikke så kan du bruke den til webtjener, databasetjener, e-posttjener eller noen andre fikse ting.. hehe. Kan ikke akkurat tenke meg at det er serveren du vil ha hjemme i stuen. 1U og 2U servere bråker fælt, hehe. :)

Endret av Slettet+432
Lenke til kommentar

Hehe skal jeg selge babyen min?.. nei huff får se hva som skjer. Er ikke bare bare å sende nedover en 2U rack med posten.

Har enda ikke funnet et formål for serveren enda. Webtjener kunne ha fungert ja. Men skal kanskje satse på å få oppgradert litt hardware inni den så får man se. Ellers så kjøre den på server 2003, skal teste 2008 å homeserver snart. Kanskje Ubuntu om jeg får tid x).

Hah ja til stuebruk så passer nok ikke 2U rackservera inn x)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Hehe skal jeg selge babyen min?.. nei huff får se hva som skjer. Er ikke bare bare å sende nedover en 2U rack med posten.

Har enda ikke funnet et formål for serveren enda. Webtjener kunne ha fungert ja. Men skal kanskje satse på å få oppgradert litt hardware inni den så får man se. Ellers så kjøre den på server 2003, skal teste 2008 å homeserver snart. Kanskje Ubuntu om jeg får tid x).

Hah ja til stuebruk så passer nok ikke 2U rackservera inn x)

Hehe, isåfall er det bare å bruke sånne pakker hvor man kan sende det man trenger innen en viss vekt for en viss sum;)

Lenke til kommentar

Du kan vel egentlig ikek oppgradere den sa veldig heftig. Da matte du ihvertfall hatt nytt HK osv osv

(2 sockets) 1stk P3 1,266ghz FCPGA (1PPM)

Du kunne jo sett om du fant en lik CPU, da hadde jo dne blitt dobbet sa god :p

1280 SDRAM ECC

Mener du 128MB ram, eller 1024MB ram?

1. da er det nok ikke vits i a skaffe en ny CPU

2. da er det ihvertfall vits i a skaffe en ny CPU

--

jeg vil ogsa ha rack servere =/

Lenke til kommentar

Ahh den gode ferie^^.

Jeg fant en plass i USA hvor jeg kunne bestille deler til en rimelig penge, ekstra CPU blei på 99 dollar :p

http://www.usapartsdirect.com hvis noen er interesert i å kikke, de har litt av vært der :D

Det er 1280mb. Det som står på booten hvertfall.

Ja de bråker som svarte :p

Men fant ut at hotplug viftene var veldig enkle å skifte ut. Kan hende dette blir et lite modde prosjekt når stipende kommer :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...