Gå til innhold

Hva er Norges nasjonalrett?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
er ikke helt sikker er vel kebab eller grandiosa

Kebab av oppmalte kyllingnebb koster ca.45 kr. Grandis med eller uten rottehaler, går for ca. 25 spenn. Bon Apetit!!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Pinnekjøtt! ....*sikle*

Enig, sikle x 2!!

Men likevel er denne uovertruffne retten dessverre et offer for tradisjoner. Prøv å grille pinnekjøtt sånn ca. midt på sommeren ...? Jeg har gjort det og samlivet med gnagsåret tok sin mere enn forklarende tid før det gikk seg til igjen ... :innocent:

Lenke til kommentar

etter hva jeg har hørt tidligere i livet mitt så har kjøttkaker i brunsaus vært norges nasjonalrett.. Syns ikke det er eksepsjonelt godt egentlig.

Hva med pinnekjøtt? Dette trur vi kun lager i Norge.

Fårrikål tviler jeg på, det mer "høstmat" enn nasjonalmat. Det er jo umettelig godt da.. Rart jeg ikke lager det oftere...

Taco er meksikansk, men det er også yndlingsretten min, sitter faktiskt og spiser taco foran PC-en her nå.. Tar 15 min å lage og er dritdigg..

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hvis det ikke er American Pizza eller Taco så må det være

Saltimocca med smørstekt spinat med Kjøtt Bolognese og Spansk Appelsin Lapskaus og Spekeskinkekurver med kikerter ved siden av, samtidig Svinefilet innebakt i valnøttebricke, svinkeknoker med surkål og lammestekt fylt med fetaost, tomat, paprika og aubergine med timiansmør, Aspargesbønner med bacon og bayonneskinke med appelsin og lammetagine med kokt grønnsaker, krepsehaler og pasta.

Lenke til kommentar
Supanesoppa (kjøttsuppe jevna med surmelk og byggmel) ftw!

har jeg aldri engang hørt om :p

Er vel faktisk smalahove som er nasjonalretten vår om jeg ikke tar helt feil.

Det er fårikål.

kjøttkaker har jeg hørt, men fårikål virker mere sannsynlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...