joakimhu Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Britiske giganter får støtte for "betal så mye du vil"-stuntet av britiske indie-legender. Les mer Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Jeg har ikke kjøpt en plate/cd/single eller hva det nå kalles nå om dagen, på over 10 år, og det er faktisk ikke tull en gang. Skal ikke skryte på meg at jeg hører alt som finnes av musikk heller, men har nå en og annen sang liggende på en harddisk her og der, om man skal si det slik ,uten å utdype det noe nærmere. MEN ! Dette her er jo helt fullstendig fantastisk. Og ett UTROLIG bra intiativ fra Radiohead. Det som er flaksen her, er jo at jeg liker musikken til Radiohead og da, og det passer vanvittig bra sammen med mitt følgende statement: Jeg skal kjøpe den plata der, som første på evigheter, og jeg skal betale 100,- NOK for den !! .. Det er sikkert ikke spesiellt mye, men det er hinsides mange % mer enn jeg betalte for forrige plate jeg lastet ned, som bare kostet meg noen og 100mb diskplass, og en mikroskopisk fragment av bredbåndsummen min pr måned., Kjempebra !! Edit: Member No: ? heh, så tøfft da., skakke skryte av snittposter pr dag her heller ser jeg Endret 10. oktober 2007 av Fungus Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 hmm, bare 100,-?? Syns at Norske Radiohead fans skal ta en sleip en, betal mellom 150 - 200,- slikt at Radiohead virkelig kan vise fingeren til overprisa plate selskap. Lenke til kommentar
Istapp Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 http://nin.com/ Håper flere og flere artister boikotter den forferdelige musikkindustrien. De begynner å bli skikkelig grådige de folka der.. Lenke til kommentar
daubyj Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Helt enig=) Jeg er ikke Radiohead-fan engang, men jeg skal faen meg ha denne skiva og det til blodpris;) hmm, bare 100,-?? Syns at Norske Radiohead fans skal ta en sleip en, betal mellom 150 - 200,- slikt at Radiohead virkelig kan vise fingeren til overprisa plate selskap. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Genialt gjort av Radiohead. Endelig en stor mulighet til å vise den irriterende platebransjen fingeren. Endelig kan jeg åpne lommeboka for kjøpt musikk med glede. Dette vil lette på trykket mitt og gi det mest fornøyelige musikkkjøpet på mange år. Jeg gir gjerne 200 kr selv om jeg vet at bandet får mer penger om jeg gir 100 kroner enn om jeg hadde kjøpt en CD i en platebutikk. Og der var albumet nede. 10 pund ga jeg for det. (111 kr) Flott å se at flere artister lar seg inspirere. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Finner ikke downloaden noe sted jeg Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Fant du hjemmesiden deres? Trykk "Download Pre Order", deretter "View basket", skriv inn ønsket pris og gå videre i bestillinga. Jeg prøvde på nytt her med null som pris men da fikk jeg beskjed om å taste inn en pris. Men 1 pence ser ut til å være minimum. Jeg bestilte og lastet ned tidligere i dag og da ga jeg 10 pund. Egentlig merkelig at de bruker den valutaen 5 år etter at britene tok i bruk euro som betalingsmiddel. Kilde Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Interessante trekk, det må jeg si. Og nå er det vel en en-sifra prosentandel, i den lave enden til og med, av prisen på en plate i butikken som tilfaller artist. dessverre. Liker man musikk, så drar man på konsert. Da får artistene penger. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Da har jeg kjøpt albumet. For et par dager. Først kom to av yndlingsbandene ut med nye album den 8. og den 9. Så viste det seg at Radiohead, som jeg liker, kom ut med et nytt album. De fikk 50 kroner av meg. Simen1: Hvis du liker dette tror jeg du vil like det nye eMusic. Her betaler du en liten som for så så mange månedlige sanger. Klienten støtter Windows, Mac og Linux. Den er laget i åpen kildekode. Ingen DRM. Endret 11. oktober 2007 av Fruktkake Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Nja, det geniale her er at det hele gjøres uten platebransjen. Pengene går rett til artistene, og man kan velge prisen selv. Det er en sosial og god ordning som passer like bra for fattige som for rike. Platebransjen har jeg fått så lite til overs for at de får ikke penger av meg lengre. Artistene derimot Lenke til kommentar
Vice Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Vanskelig å få rost dette konseptet nok. Dette gjør at man som kunde slipper å sitte igjen med en bitter ettersmak dersom man kjøper et album. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Vel jeg har en bitter ettersmak. Høres ut som lavkvalites (ikke i lyden) teknorock som de ikke har brukt så mye tid på. Husker Radiohead som akkustisk rock. Skulle ønske jeg ikke betalte en 50-lapp for det. Selv om jeg bare har hørt på tre sanger så langt. Men men, det er nå min egen feil. Endret 11. oktober 2007 av Fruktkake Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Disse 160kbps MP3ene er encoda bra, men jeg betaler ikke CD pris når albumet kommer i butikken neste år, dessuten er MP3ene av samme kvalitet som standard iTtunes filer. Boksen kjøper jeg i hvert fall ikke, ettersom den kan komme på hele kr 630,- (mva + tollgebyr). Klart.. de har greid å skape en buzz på nettet, men de har ikke oppnådd så mye mer enn å frata nettsteder som iTunes o.l. sine inntekter og forhindra at folk gratis laster ned en leak. Jeg betalte £2 ettersom jeg ser på dette som en lossy preview, hadde de derimot tilbudt 2CD i FLAC så hadde jeg gladelig betalt £10 (£15 for Studio Master FLAC, 96 kHz/ 24 bit). Endret 11. oktober 2007 av Nisje Olm Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Klart.. de har greid å skape en buzz på nettet, men de har ikke oppnådd så mye mer enn å frata nettsteder som iTunes o.l. sine inntekter og forhindra at folk gratis laster ned en leak. Jeg får ikke rost konseptet nok. Sitatet ditt henviser jo kun til positive bieffekter av dette. Lenke til kommentar
Bjarte Pat Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Jeg betalte 30,- for min. Jeg kjøper MYE musikk, litt vinyl men mest cd. Betaler aldri mer enn 80-90,- for en cd, og det synest jeg er rimelig. Synest 30,- er en grei pris for noe du ikke kan ta og føle på. Lenke til kommentar
Istapp Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Jeg bare tar dette her, siden det er relatert til platebransjens sakte bortgang. Saul Williams er klar med nytt album 1. nov. http://niggytardust.com/ http://en.wikipedia.org/wiki/Saul_Williams Du har valget mellom å forhåndsbestille på to måter, gratis, eller ved å betale 5$ for å støtte artisten. Sistenevnte vil gi deg muligheten til å laste ned albummet i lossless format sammen med album art. Dette er altså 1. nov. Dette er en fabelaktig artist/poet som mer enn fortjener de snaut 30kr albummet koster hvis du velger å betale. EDIT: http://www.news.com/8301-10784_3-9807934-7.html Endret 31. oktober 2007 av Istapp Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Da kjøpte jeg min til 100. Som student har jeg ikke veldig god råd. Men når det er snakk om å vise fingern til platebransjen er jeg gjerne med. Koste hva det koste vil! Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 2 av 5 betalte for Radiohead Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Jeg lurer på om det er flere enn meg som kunne tenkt å laste ned albumet først, for deretter å høre gjennom det og bestemme meg for om jeg liker det før jeg betaler. Kanskje det faktisk er noen som har lastet ned to ganger, og betalt andre gang? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg