Forfe Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Jimmy Buffet - Why don't we get drunk and screw: http://www.youtube.com/watch?v=9wFpvRMIIEM Og jeg kødder ikke, det blir skikkelig allsang av det på refrenget, som folk plukker opp med en gang (funker vel ikke så bra om dere bare er to stk da, men destod bedre når det er litt flere) Edit: Forøvrig er det jævlig overvurdert å spille enkle klissesanger, det eneste som betyr noe er at du faktisk kan spille og er trygg på det, det er like bra med en hvilken som helst fin sang, og det er sikkert noen som er litt lei av å høre "Wonderful Tonight" for 104. gangen på nachspiel. Om du vil ha noe rolig og enkelt som er fint og ikke skikkelig klisjé så kan du f.eks prøve noe Gary Jules (mad world, falling awake), Joshua Radin (someone else's life, amy's song, winter), Ingrid Michaelson (the way I am) eller Iron & Wines versjon av such great heights. Endret 4. november 2007 av Forfe Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Kan du synge litt? Isåfall In My Life eller You got to hide your love away, av Beatles Og foresten er ikke Nothing Else Matters spesielt populær. Endret 4. november 2007 av Sebbe Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Pachelbels canon rock in d ? Jeg hadde blitt mektig imponert. Endret 4. november 2007 av Ozelot Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Klassik hadde kanskje ikke vært domt, Bouree av Bach. Vet ikke, men tror den hadde imponert en del damer. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Klassik hadde kanskje ikke vært domt, Bouree av Bach. Vet ikke, men tror den hadde imponert en del damer. Bouree blir kjedelig i forhold til pachelbel canon rock(for det skal vel være festlig\gøy eller hva?). Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Canon Rock ja, jeg tenkte mer i leirbål sammenheng. Lenke til kommentar
fluff Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Auda. Nothing else matters, tears in heaven OG halleluja i samme tråd? Kan dessverre ikke fordra sånne "gitargutter" som sitter på fest mens de andre har det gøy og prøver å dra damer ved å nærmest sitte og grine. Ekte mannfolk drar damer med konserter, Beatles-style! Evt. er det greit om du spiller for noen ALENE, men ville ikke anbefalt de sangene jeg nevnte over. Spill klassisk gitar, det er nærmest ment for å smelte hjerter. En gang hadde jeg dama på besøk, skrudde av alt lyset, ba henne sette seg ned og lukke øynene. Og så spilte jeg i noen minutter. Da jeg skrudde på lyset hadde det rent tårer nedover kinnene hennes. Og for å helgardere meg mot dårlige spøker: "OI, var det SÅ dårlig?" Så er det sagt. EDIT: Til sebbe: Du mente vel "You got to hide your LOVE away"? Bare så trådstarteren ikke begynner å se etter helt feil sang. Endret 4. november 2007 av fluff Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Halleluja med Jeff buckly er vel en slager.. og kanskje unintended med muse. Det er to sanger jeg tror ville slått bra ann! Eirik Kanskje det, men originalversjonen av Leonard Cohen er mye finere. Men det er vel en smakssak. Lenke til kommentar
Forfe Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Ahh, kom på en til; Hey There Delilah av Plain White Tees! Kjempeenkel å spille og har ennå ikke møtt en jente som ikke digger den (spill den nå før folk blir lei ) Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Opeth - Death whispers a lullebye. Nydelig sang. Lenke til kommentar
Urmaker Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Bare pass på å ikke ha med deg plekter i lomma. Det er så utrolig mange gitarister som går rundt og bare venter for å finne en gitar og vise seg frem. Og for all del: ikke spill canon rock, master of puppets eller andre lignende riffbaserte eller solopregede ting. Canon rock er meningsløs uten backingtrack. Spill låter folk kjenner, ferdig med det. Da drar du damer. Det som faktisk drar mest damer er hvis du spør de hva du skal spille. Lenke til kommentar
Reverend_Jim Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Canon rock er meningsløs. Fixed. Uansett, det hjelper ikke å være en dyktig gitarist så lenge en er stygg. Kle på deg og spill noe du mener. Herregud. Vil du virkelig bli nachspiel-gitarist? Lenke til kommentar
Holten Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Johnny Cash - Hurt Slår ikke feil! Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 'Kumbaya my lord' Lenke til kommentar
Jimmarn Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Se om du drar I'm Yours... av Jason Mraz den tenker jeg kanskje kan gjøre jobben litt ^^ Lenke til kommentar
held hofftage Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 skal du ha draget på damene bør du kunne synge/spille "Øl over heile Mæ" av The Hærmætti Tysland band Lenke til kommentar
Rebel90 Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 jeg sang en gang this heart of mine av pain of salvation til eksen min... for å si det sånn, jeg kom hjem en tilfredstilt man den kvelden... Lenke til kommentar
r Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Jeg hadde blitt rimelig inponert hvis en fyr hadde kommet bort til meg og spilt noe god, gammeldags heavy rock (event. metal). Å dra til med en vill gitarsolo, spille gitar bakpå ryggen og ta helt av er jo ganske originalt, og vil bli husket! Men, det er vel bare meg.. Sukkersøte Bryan Adams-ballader og den forferdelig klissete "Hey There Delilah" hvor stort sett jukse-G og D er de eneste akkordene er vel litt oppbrukt..? Dessverre ser det visst ut til å funke på visse jenter. I say go for it, hvis du skal være på den sikre siden! Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 "Arne gikk i trappa?" Den er ihvertfall morsom for de rette personene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå