Demantios Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Hvilket desktop environment egner seg best for linux servere? Kde, gnome, xfce, fluxbox eller bare text-mode (shell)? Regner med å bruke opensuse 10.3 som distro. Men det trengs vel ikke mer enn text-mode i utgangspunktet? Endret 10. oktober 2007 av PepsiCo Lenke til kommentar
Palme Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Det stemmer at det holder lenge med en ren text-mode. Sparer en god del resurser og administrasjonen blir enklere og mer effektiv. Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 klarer seg fint med bare text-mode , men jeg installerer ofte fluxbox for å ha en enkel gui når det trengs , ikke det at jeg bruker gui så ofte men det er da der i tilfelle behov . Slackware serveren som jeg nettopp oppgraderte fra 11.0 til 12.0 står da og surrer og går . Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 GUI på servere er ikke noen god ide i mine øyne. Desto mer som kan føkke seg opp, og føre til instabilitet. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Jeg har droppet GUI på alle servere jeg har satt opp, og brukt Webmin i stedet for. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Jepp, går i webmin og text-mode her også noob question: hva må jeg gjøre for å redigere .conf-filer nå? Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 SSH og en editor er dine venner (f.eks nano). Det du ikke kan gjøre via SSH trenger du ikke å gjøre på en server Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 SSH og en editor er dine venner (f.eks nano). Det du ikke kan gjøre via SSH trenger du ikke å gjøre på en server Restarte SSH? Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Restarte SSH? ...kan du også gjøre via SSH... (med mindre hele boksen fryser, da burde man vel ha fysisk tilgang uansett). Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) har også webmin installert , men bruker det sjelden , går mest i ssh Endret 11. oktober 2007 av ogger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå