hfthomas Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Hei. jeg går nå året allmenn påbygning, og det er egentlig helt jævlig akkurat nå! jeg hadde skikkelig god innstilling til dette året, men etterhvert som vi får mer å gjøre går det bare mer til hælvete. føler at jeg trenger litt fri og bli litt eldre. Er det mulig å ta generell studiekompetanse i militæret? Jeg har gk elektro og vk1 elektronikk, er det mulig å utvide denne utdanningen i militæret. føler på en måte at det er håpløst at jeg har begynt dette året, for da er det ikke så lett å komme seg videre, og hvis jeg fullfører året med skikkelig dårlige resultater, så har jeg på en måte kasta bort ett år da er det vel heller bedre å satse på å jobbe dette året, og ta utdanninga i forsvaret. Klart jeg blir bindt til forsvaret i noen år, men det er jeg fullt klar over. Har ikke noe imot militæret, og gleder meg til jeg skal inn Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 ingen som har noe peiling? skal til rådgiver i morra, kanskje han veit Lenke til kommentar
dofferneo Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Du kan så vidt jeg vet ikke ta studiekompetanse i Forsvaret. For å få studiekompetanse må du enten gå to år yrkesfag og avslutte med ett år allmenn påbygg, eller ta tre år allmenn. Hvis du derimot fullfører året med påbyggning som du har begynt på, men driter deg ut på et fag eller tre, er det fullt mulig å få tatt dette mens du tjenestegjør i Forsvaret. Det gjør du gjennom voksenopplæringen. Du kan søke om læring-plass i forsvaret, hvis det var slik utdanning du tenkte på å ta der. Ellers har du jo befalsskole og etter det er det mulig å gå på krigsskolen. Lykke til, og stå på! Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Som lærling i forsvaret fikk jeg tilbud om å ta studiekompetanse hvis jeg ville. Takket pent nei til dette, så vet ikke mye av det, men vet at det går. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 rart hvis det ikke er mulig å ta det ene året med generell studiekompetanse når jeg har to år yrkesfag fra før. Lenke til kommentar
dofferneo Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Som lærling i forsvaret fikk jeg tilbud om å ta studiekompetanse hvis jeg ville. Takket pent nei til dette, så vet ikke mye av det, men vet at det går. Det kan være at man får muligheten som lærling. Som vanlig menig i førstegangstjenesten er det kun kurs og fag på VO man kan ta gjennom Forsvaret. (Man har selvfølgelig også muligheten for å gå opp som privatist i diverse fag.) Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 usikker nå så var ikke rådgivern på den fuckings skolen i dag heller Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Du kan ta generell studiekompetanse i militæret, men problemet er om du har tid til dette. Du må velge en tjeneste som på en måte ikke har tjeneste etter klokke 1600. Ellers kan du alltids sende en mail til dem og spør. Lenke til kommentar
moav Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Det er fult mulig å ta generell studiekompetanse gjennom forsvaret, du kan ta lærling befal i luftforsvaret. Løpet er 3 årig med 1 år på befalskole, ca 6 mnd med fag spesialisering og 1,5 år ute på avdeling. Året på befalskolen er med militære fag og du tar generell studiekompetanse samtidig. Det er lagt opp til ca 2,5 dag i uka med mil fag og ca 2,5 dag med sivile fag, pluss endel kvelds tjeneste. Det har vært snakk om å kutte studiekompetanse pakka så er 100% helt sikker på om tilbudet fortsatt gjelder. Les mer her Ta kontakt med Forsvarets rekrutterings- og mediesenter (FRM) for mer info, eller send meg en PM «Gjør rett – frykt intet» Endret 13. oktober 2007 av moav Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 Takk for nyttig informasjon moav. Skal sjekke mer etterpå, evt. sende deg PM. nå erre håndballkamp! Lenke til kommentar
moav Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Her er mer info og lesestoff: http://www.mil.no/felles/fms/utdanning/sta...g/larlingbefal/ Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 ja, har vært der og sett litt.. lurer på om jeg skal ringe inn og høre litt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå