ebe Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Noen som har erfart at PC-en henger i 20-30 sek. etter at desktopen har kommet frem. Kan bevege musa og klikke, men programmer starter ikke før etter 20-30 sek. Hva kan det være? Skjer hver gang Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Har du noen virusprogram inne? Virusprogram gjennomfører gjerne en mini scan ved oppstart. Jeg har Norton Antivirus 2002 og opplever ikke noen nevneverdig forsinkelse. Telcontar Lenke til kommentar
ebe Skrevet 4. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2002 ja, samma som deg- Norton. restarter ikke pc'en så veldig hyppig, men det er irriternede for det.. :sad: Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Hvor rask er maskinen din? Norton vil jo bruke lenger tid jo tregere maskin du har. Har du raskere maskin enn min så kan det være noe annet, du burde kjøre msconfig fra Run kommandoen og sjekke hva som ligger i oppstart for windows. Telcontar Lenke til kommentar
jason Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Quote: On 2002-01-04 14:51, ebe skrev:Noen som har erfart at PC-en henger i 20-30 sek. etter at desktopen har kommet frem. Kan bevege musa og klikke, men programmer starter ikke før etter 20-30 sek. Hva kan det være? Skjer hver gang har hatt det samme problemet her , kjørte ett program som heter bootvis, et program på bare ca 350 k. Dette tilrettelegger oppstarten i xp. Start programmet gå inn på options også optimize. Maskinen rebooter seg etter 10 sek. Håper dette kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
jason Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Quote: On 2002-01-04 15:02, jason skrev: Quote: On 2002-01-04 14:51, ebe skrev: Noen som har erfart at PC-en henger i 20-30 sek. etter at desktopen har kommet frem. Kan bevege musa og klikke, men programmer starter ikke før etter 20-30 sek. Hva kan det være? Skjer hver gang har hatt det samme problemet her , kjørte ett program som heter bootvis, et program på bare ca 350 k. Dette tilrettelegger oppstarten i xp. Start programmet gå inn på options også optimize. Maskinen rebooter seg etter 10 sek. Håper dette kan hjelpe deg. Glemte å si at det samme kan fremkomme med dårlig eller ødelagt nettverkskort Lenke til kommentar
ebe Skrevet 4. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2002 Takk for svar Telconstar og jason :smile: Har en 750 cpu. Brodern har en 800, skjer ikke, men han har nyere nettverkskort. Skal prøve det programmet, men da regner jeg med t det er kortet. Kjøper nytt hvilket?? Forslag? Har telenor adsl Lenke til kommentar
ebe Skrevet 4. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2002 jason; så du hadde svar på innlegget "XP-boot i dos - TRENGER SVAR FORT". Det er broren min som la inn. Det funka å starte installeringa, men den hang seg. Kan det ha noe å si at CD-ROM-en er noen år gammel? Han fikk lagt det inn en gang, men så kræsja xp og han fikk den mld han beskriver i innlegget. Noen aning om hva som er feil? Lenke til kommentar
jason Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Quote: On 2002-01-04 15:25, ebe skrev:Takk for svar Telconstar og jason :smile: Har en 750 cpu. Brodern har en 800, skjer ikke, men han har nyere nettverkskort. Skal prøve det programmet, men da regner jeg med t det er kortet. Kjøper nytt hvilket?? Forslag? Har telenor adsl er igrunnen det samme hva du kjøper, selv et 10 mps er jo overkill når det er snakk om adsl. Men en vet aldri når en skal koble seg opp mot et nettverk. Hadde ikke kjøpt noe til over 200 kroner. en annen ting er at de er veldig utsatt for svingninger i strømmen samt at strømmen hos deg detter ut for så å komme rett tilbake.Det jeg gjør er at jeg kjører den billige typen så er ikke tapet så stort Lenke til kommentar
jason Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Quote: On 2002-01-04 15:33, ebe skrev:jason; så du hadde svar på innlegget "XP-boot i dos - TRENGER SVAR FORT". Det er broren min som la inn. Det funka å starte installeringa, men den hang seg. Kan det ha noe å si at CD-ROM-en er noen år gammel? Han fikk lagt det inn en gang, men så kræsja xp og han fikk den mld han beskriver i innlegget. Noen aning om hva som er feil? SORRY AT JEG IKKE HAR KUNNET SVARE PÅ DETTE FØR NÅ Problemet er nok at forteller maskinen at den skal stenge ned power supply istedenfor å fullføre skrivingen til registeret. Det du trenger å gjøre er at du ikke må bruke "slå av maskinen" funksjonen. Bruk heller restart for så å slå av maskinen idet den skal til å reboote. En permanent fix av problemet er enten å bruke en bootdiskett eller å erstatte den korrupte filen med en ny. Det du da må gjøre er at du erstatter følgende fil: winntsystem32configsoftware file (software er en fil og ikke en mappe eller program) med en fil i den samme katalogen som heter sofware.sav. Eller du erstatter den med winntrepairsoftware. Detter vil hjelpe deg til å reboote samt å starte opp, men etter all sannsynlighet må du reinstallere noen programmer. Håper dette kan hjelpe deg, skulle det være noe mer du trenger hjelp til så kan du bare maile meg på [email protected]. Kan ikke love at jeg klarer å hjelpe men det er jo verdt et forsøk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå