Gå til innhold

Feil favicon vises i adresselinje

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror det ordner seg hvis du bruker Opera ;)

Heter favicon'et ditt favicon.ico?

Jeg bruker Opera. Problemet er at de fleste andre som bruker siden bruker IE. (ca. 75 %)

Og da løser ikke svaret ditt problemet.

Ja. Det heter favicon.ico.

Lenke til kommentar
Hvorfor kan ikke IE gå og bæsje i buksa og ta selvmord, så slipper vi å styre mer med det...

Vi utviklere liker ikke IE. MEN når 70% av verdens surfere bruker nettopp IE, så er det fint lite vi kan gjøre med dette.. Personlig så opplyser jeg alle mine kunder om at det finnes et bedre alternativ, og så langt har de fleste gått over til å bruke Firefox eller opera

Lenke til kommentar
Jeg bruker Opera. Problemet er at de fleste andre som bruker siden bruker IE. (ca. 75 %)

Og da løser ikke svaret ditt problemet.

Ja. Det heter favicon.ico.

Vi utviklere liker ikke IE. MEN når 70% av verdens surfere bruker nettopp IE, så er det fint lite vi kan gjøre med dette.. Personlig så opplyser jeg alle mine kunder om at det finnes et bedre alternativ, og så langt har de fleste gått over til å bruke Firefox eller opera

Det er bra at det går så fort ned da, virker som ingen kommer til å bruke IE om en ukes tid. :!:

Lenke til kommentar
Det han mente var at ComCom sa 75% og MrNeeon sa 70%, altså at det har gått ned 5% på litt over 24 timer :o

75% er i min statistikk. Hva som er % IE brukere i Norge veit jeg ikke.

Men tilbake til tråden, så har problemet forsvunnet (i alle fall foreløbig) etter at jeg ryddet en smule i koden min.

Mulig det var der problemet lå ;)

Takk for alle svar, og ei god helg til dere alle.

Lenke til kommentar
Får av og til opp feil favicon når jeg er inne på mitt eget nettsted.

Problemet er kun i IE7.

Jeg vet at IE baserer favicon på hva som befinner seg i cachen. Når cachen tømmes forsvinner faviconet for siden. Jeg vil kalle det en bug pga. at en nettleser skal sjekke cache. Finnes ikke fil skal den hentes ned fra orginalt nettsted.

Dog, hvis det er feilt ikon kan det være at cacheindeksen har en feil. Gå inn i cachefolder og slett alt manuelt, også indeksfilen. Gjør det når IE er lukket. Prøv så igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...