Gå til innhold

Brikkesett typer, hva er "bra nok" av G33 Express eller G965 Express?.........+ tillegsspørsmål

bobb

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg holder på med å bygge meg en liten PC. (Er foreløpig i planleggingsfasen) Tipper jeg skal bruke et Barebone kabinett, og har funne to alternativer:

Asus Vintage V3-P5G965

Brikkesett type Intel G965 Express

Databusshastighet 1066 MHz

eller

Asus Vintage V3-P5G33

Brikkesett type Intel G33 Express

Databusshastighet 1333 MHz

Begge hovedkortene støtter følgende RAM: DDR II SDRAM - ikke-ECC, DIMM 240-pin, Ikke-bufret, to DDR-kanaler

Jeg tenker å bruke enten en Intel Core 2 Duo E6750 eller Intel Core 2 Duo E6850.

Det dyreste alternativet er en tusenlapp dyrere enn det billigste.

Jeg skal ikke bruke PC-en til spill i stor grad, men det kunne vært greit at enkle spill kan spilles. Dette krever vel sikker et bedre skjermkort enn det integrerte?

Så til hovedspørsmålet:

Hva vil fordelen være med G33 med 1333 MHz være over G965 med 1066 MHz? Hvilke applikasjonstyper vil dra fordel av den ene vs den andre (spill, musikk, videoredigering, office)?

Må jeg ha RAM med samme hastighet? (1333 eller 1066)?

Det ene kabinettet er 300W, og det andre bare 250W. Hvilke komponenter vil dra fordel av 300W vs 250 W?

Integrert skjermkort på det dyreste: Intel GMA 3100. På det billigste: Intel GMA 3000. Vil dette ha noe å si hvis jeg skal bruke det integrerte skjermkortet?

bobb

Endret av bobb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...