maxlime Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Hei alle Jeg har nå som en reserveløsning satt opp en Pentium 3 maskin med 450 Mhz som pc til tven min. Bruker den til visning av filmklipp og musikk. Problemet er bare det at grafikken lagger litt innimellom. Jeg har ett 256 MB XFX skjermkort i maskinen, 192 MB RAM og som sagt 450 Mhz CPU. Kjører Windows XP. Er det noen som har noen tips på om det er mulig å forbedre videokvaliteten, altså at den lagger mindre. Setter pris på alle innspill. - Max Endret 10. oktober 2007 av maxlime Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Nesten litt dumt å spørre om, men har du lagt inn drivere for skjermkortet? Hvis du har, kan det jo være en fordel å se om det er noen nyere drivere du kan laste ned og installere. Hvilket skjermkort er det du har? Lenke til kommentar
maxlime Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Nesten litt dumt å spørre om, men har du lagt inn drivere for skjermkortet? Hvis du har, kan det jo være en fordel å se om det er noen nyere drivere du kan laste ned og installere. Hvilket skjermkort er det du har? Jeg har ett XFX Geforce 6200 256MB Skjermkort. Har oppdaterte drivere installert. Har også redusert de virkemidlene i XP slik at mer minne er frigjort, og har økt størrelsen på vekselsfilen som nå er på 576 MB. Er det noe mer jeg kan gjøre for å få grafikken til å oppføre seg bedre? Er klar over at det er en crap maskin, men det er det eneste jeg har råd til akkurat nå, og vil gjøre det beste ut av det. - Max Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Hmm. Da vet jeg nesten ikke. Sjekk om det er mange prosesser som kjører i bakgrunnen, og steng de du vet du ikke trenger. Det er fort at slike tar litt mer CPU-tid enn hva som ville vært ønskelig. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 oppdater codec pakken, kan være installasjonen feilet. Oppdater også BIOS, Lydkort og DirectX's August/september oppdateringen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå