Gå til innhold

Fylle harddisken med #00 ?

kpx

Anbefalte innlegg

Kan noen gi tips om et program jeg kan benytte for å fylle harddisken med #00 ?

Gjelder en Seagate IDE harddisk. Skal oppgardere min digitale tv-tuner (Nokia 9902S), men trenger visst å gjøre en "unformat" av harddisken.

Endret av kpx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi hadde en forelesning med en fyr fra Ibas en gang (siving data), han hevdet at det var klin umulig å få ut data fra disker overskrevet med tilfeldige data. At det liksom skal gå er bare en myte og paranoia.

Det stemmer. Dersom disken er skrevet over en gang så er all data tapt.

Endret av jij1984
Lenke til kommentar

hmm, merkelig det at IBAS skal lyve, alle som jobber der er jo for det meste X-purk

Dem greide tilogmed og få ut 80% av dataen fra harddisken til den amerkikanske ambasaden i Quait etter første golf krigen, og den var skutt OG brent...

Fikk info, skriftelig fra Infocare da jeg jobbet i Oslo om at en HDD skulle skrives over 4 ganger med random data for og forsikre seg om at ingenting skulle kunne hentes ut..

Mener dem nevnte noe om krystall også..men sikkert jeg som blingser nå på morran...

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar

Har jeg forstått dette riktig? Implikasjonen av at det skulle være mulig å hente ut data etter så mye som tre eller fire random-overskrivninger er jo at hver bit inneholder flere bits, i "lag" nedover (med synkende kvalitet og pålitelighet). I så fall skulle man jo tro at dette er et forskningsområde for å ihvertfall doble kapasiteten på harddisker...

Lenke til kommentar

Det finnes verktøy for å lese av disker der en skyver lesehodet litt ut iforhold til det opprinnelige sporet, og der er det mulig å finne gammlere data enn de som er skrevet på disken. Er vel derfor det er anbefalt å skrive over disken 3, 4 ganger, for å omrokkere mest mulig på magnetfeltene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takk for tipsene folkens.

Brukte KillDisk. Det funket bra til å fylle harddisken med nuller. (Selv om det tok sin tid. Ca 12 timer) Imidlertid funket ikke harddisken i TV-Dekoderen min selv etter dette, så får teste med en annen disk.

Lenke til kommentar
Takk for tipsene folkens.

Brukte KillDisk. Det funket bra til å fylle harddisken med nuller. (Selv om det tok sin tid. Ca 12 timer) Imidlertid funket ikke harddisken i TV-Dekoderen min selv etter dette, så får teste med en annen disk.

Du må kanskje formattere den først....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...