Vetlite Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Hei La denne i politikk og samfunn siden den ikke handler om tro. Hva er kirkeavgiften i Norge i kroner og ører, og hva går disse pengene til? Endret 10. oktober 2007 av Vetlite Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Budsjettforslaget for Den norske kirke i 2008 er på i alt 1 317,5 millioner kroner. Dette er en økning på 34,8 millioner kroner eller 2,7 prosent sammenlignet med saldert budsjett for 2007. Bevilgningen til trosopplæringsreformen i Den norske kirke foreslås økt med 25 millioner kroner til 125 millioner kroner i 2008. kilde Menighetenes forvaltning og finansiering Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Mulig jeg forklarte meg litt skeivt. Jeg tenkte på hva jeg betaler inn til kommune/stat i avgift siden jeg er medlem av den Norske statskirke. Dette er vel en skjult avgift en eller annen plass. Edit: Fant det ut etter å klikket meg videre på linkene som ble opplyst her. Det er således ingen ”kirkeskatt” i Norge i dag. Endret 10. oktober 2007 av Vetlite Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå