b-real Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Hei! Jeg lurte på hvordan jeg kan få kontrolert en dedicert CS-Servere, som f.eks skifte map når man selv sitter å spiller på en annen maskin. Er lei av at folk skal lage servere, og så etter 10 min så er de lei og vil spille noe annet, og dermed så skal vi sette opp en server-maskin som kan lage noen forskellige dedicerte spille-servere... Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
-Mats- Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Å kontrollere en server fra en annen maskin kalles Remote Control, populært kalt rcon Dette må du gjøre for å få rcon: Etter at du har satt opp den dedikerte servern din, må du gå inn i filen server.cfg på serveren. Der må du legge inn følgende: rcon_password "passordetditt" (uten anførselstegn) Da har du satt på et rcon-passord. Når du siden skal ta kontroll over serveren mens du spiller på den, skriver du rcon_password "passordetditt" i consollen. Da har du kontroll over serveren og kan gjøre hva du vil. F.eks kan du bytte map ved å skrive rcon changelevel de_dust i consollen. Du må uansett hva du vil gjøre passe på å skrive rcon foran kommandoene. Eksempler: - rcon mp_timelimit 20 Setter tidsbegrensingen (min) - rcon mp_roundtime 5 Setter rundetidene (min) - rcon kick #3 Kicker ut spiller #3 fra serveren (Skriv listplayers i consollen for å få en liste over spillerne) Ellers kan jeg anbefale deg Counter-Server, en side med mye god hjelp for å drive servere. _________________ Mats Beck Gamer.no [ Denne Melding var redigert av: -Mats- på 2002-01-04 15:56 ] Lenke til kommentar
sfougner Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Hmmz, der lærte jeg noe og... hehe. Men hvordan får man serveren til og si noe, har sett det noen ganger på HellFragger servere og andre servere at det spretter opp en hvit tekst som sier "slutt og camp Ola nordmann" eller noe lignende, hvordn får man til det, uavhengi om man setter opp en liten server på lan eller en server som duerer og går år etter år... ?? simen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå