mamama Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Noen som vet om en knallbra frilynt folkehøgskole med fotolinje? Fortell, fortell Lenke til kommentar
dynamic Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Du kan jo lese litt her: Bjerkely Folkehøyskole Lenke til kommentar
mamama Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Vil helst gå på en frilynt en Lenke til kommentar
mamama Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Altså en som ikke har noen religiøs tilknytning. Lenke til kommentar
dynamic Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Åja, visste ikke at Bjerkely hadde det jeg. Lenke til kommentar
archanios Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Lofoten fhs Såg ikkje at det sto noko om religion på sidene deira i det minste. Og egentlig syns ikkje eg det burde vere så fantastisk viktig om skulen er frilynt eller ikkje. Eg gjekk sjølv på en såkalla kristen folkehøgskule, men følte absolutt ikkje at eg vart påtvinga noko. Dersom det er ei linje du har lyst å gå på, så burde det telle meir enn om skulen er frilynt eller ikkje. Lenke til kommentar
mamama Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Lofoten fhs Såg ikkje at det sto noko om religion på sidene deira i det minste. Og egentlig syns ikkje eg det burde vere så fantastisk viktig om skulen er frilynt eller ikkje. Eg gjekk sjølv på en såkalla kristen folkehøgskule, men følte absolutt ikkje at eg vart påtvinga noko. Dersom det er ei linje du har lyst å gå på, så burde det telle meir enn om skulen er frilynt eller ikkje. Skal sjekke ut den, takk. Men om man skal bo på skolen ett år spiller det for min del stor rolle Lenke til kommentar
archanios Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Bo der? ja, men etter min opplevelse så kom det kristne livssynet mest til syne i skulen sin regi, og ikkje tida utenom. Mykje diskusjonar om religion og sånn, men det kan vere veldig spennande. For meg var det i det minste ikkje negativt at skulen var kristen. Men det er klart at det er opptil dine preferansar Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Jeg gikk på Bjerkely selv, for lenge siden, da de ikke hadde fotolinjer der. Den gangen var de nerdeskole der vi lærte Java, C++, Perl og denslags. Jeg kan bekrefte at Bjerkely er en kristen skole, og gjerne mer enn andre. Sist jeg hørte så har de lempet veldig mye på akkurat den biten. Men selv jeg, som er ateist, trivdes veldig godt der. Det handler bare om innstilling. Når det er sagt, så vet jeg at Bjerkely har en tendens til å gå 100% inn for det de holder på med, og at de er faglig sterke. Jeg kjenner ikke til fotokonseptet, men jeg tviler ikke ett eneste øyeblikk på at de ligger helt i toppen hva kvalitet på linjene angår. Endret 10. oktober 2007 av Snirfle Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Forresten, Lofoten Folkehøgskole har knallrykte på seg på fotolinjene sine. http://www.lofoten.fhs.no/ Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Jeg går Journalistikk ved Arbeiderbevegelsens Folkehøgskole Ringsaker. På skolen har vi en fotolinje med en overoptimistisk brummundøling med lang erfaring som fotograf som lærer. Har vært med på fotokurs med nevnte lærer, og han kan virkelig anbefales. Skolen har et godt rykte på seg. Ellers har skolen så langt vist seg å ha et meget godt miljø, og jeg trives meget godt. Ellers kan jo fordeler som enerom med eget bad og toalett samt meget god mat nevnes. Anbefales! Endret 10. oktober 2007 av Simon Aldra Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Aldri hørt om den arbeiderbevegelses tingen før, så den kan ikke ha SÅ godt rykte. (jeg søkte rundt osv da jeg selv søkte fotoskoler i fjor, og jeg leita gaaanske mye) Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Skolen har et godt renomé, og som sagt, lærere og miljø er top notch. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) En gang i oldtida gikk jeg på Skjeberg FHS. Nye lærere og mye nytt opplegg, men sikkert verdt å sjekke ut http://www.skjeberg.fhs.no/?catid=1174 Ellers så er jo Lofoten utrulig vakkert da. Og så har de friluftslinje der og. Så hvis du har naturfoto som interessefelt, så er nok det og en god ide. Du blir sikkert sabla god i å bruke såkalt naturlig lys og, lite lys som det er der oppe i vinterhalvåret. Uansett, så kan folkehøgskole anbefales. Mvh Tim Typo Endret 11. oktober 2007 av fototim Lenke til kommentar
frankos Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Sogndal Folkehøgskule Lenke til kommentar
mamama Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Arbeiderbevegelsens Folkehøgskole Ringsaker har jeg hørt om gjennom div fotosider. Vurderer den. Fotojournalistikk er en fristende linje Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Tja, dersom du ønsker å lære om foto er kanskje ikke fotojournalistikk helt den rette linjen å velge. Fotojournalistikk er primært en journalistisk linje der man fokuserer på å fortelle en historie med bilder, heller enn tekst (stating the obvious). Dersom det er det fototekniske, og det å utvikle deg som fotograf du bryr deg om, da syns jeg du burde vurdere Foto fremfor fotojournalistikk. Lenke til kommentar
asdf9321asdf1234 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Har hatt en søster på Kabelvåg i Lofoten på fotolinja. Bare positivt Lenke til kommentar
moijk Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Noen som vet om en knallbra frilynt folkehøgskole med fotolinje?Fortell, fortell De kristne har som regel litt halleluja på morgenen, men som regel ikke mye mer ut over det - og oftest et bedre miljø enn de frilynte som har det med å tiltrekke litt av hvert. Ja jeg har gått på en kristen fhs, og foruten ufrivillig medlem av skolekoret var det en veldig hyggelig opplevelse. Vi har kontakt fortsatt de fleste av oss, over ti år etterpå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå