PyroTex Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Er det noen annen forskjell på disse kortene bortsett fra at Deluxe-utg. har støtte for Seriell-ATA og DUAL Lan? Skal handle nytt hovedkort til en kompis av meg og muligens meg selv. Så lenge jeg ikke har behov for verken seriell-ata eller dual lan, så har det vil ingenting å så om jeg kjøper deluxe utgaven eller ei? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 qute: >Så lenge jeg ikke har behov for verken seriell-ata eller dual lan < ...og firewire - ellers samme kortet. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Det er da utrulig kjekt med alt det ekstra stæsjet på deluxe kortet og ikke så mange kroner ekstra, jeg gikk for deluxe versjonen uten og nøle. Sata kommer til og bli kjekt og ha om et halvt år til et år og det er sata raid Lenke til kommentar
jevel Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Så følger det vel også med en Softwarepakke med ymse multimedia apps. på DLX versjonen.... -KJ Lenke til kommentar
Helt1 Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 deluxe støtter soundstorm Lenke til kommentar
knut Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 deluxe støtter soundstorm Riktig! a7n8x (ikke deluxe) har en cmedia lydbrikke. Tror det er den samme som chaintech kortet har. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Er vel ca 300kr i prisforskjell. Ville helt klart punga ut få alt det ekstra stasjet du får. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 24. januar 2003 Del Skrevet 24. januar 2003 Deluxe utgaven bruker Soundstorm (nForce-lydkortet), standard utgaven har et elendig cmedia lydkort. Bare det er verdt de ekstra 300 kronene spør du meg. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 24. januar 2003 Del Skrevet 24. januar 2003 Enig med de over, soundstorm er virkelig værdt de 300 kr, og mer. men jeg synes virkelig det skulle følt med en front bracket til headphones og usb 2 og slikt. Lenke til kommentar
MightyMax Skrevet 24. januar 2003 Del Skrevet 24. januar 2003 Dere tar feil. Jeg har nettopp kjøpt standard utgaven av ASUS A7N8X, og det er IKKE noen c-media lydbrikke på det! Det er en brikke fra realtek. Må si at jeg allikevel angrer litt nå i ettertid på at jeg ikke bestilte meg Deluxe utgaven jeg også, siden den jo ikke koster så mye mer. Jeg kan fremdeles returnere det jeg har, men vet ikke om jeg gidder... Jeg har uansett ikke noe særlig bruk for dual LAN og serial ATA. Ikke har jeg noen Firewire- enheter heller. Ha en god dag! Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Ja, nøyaktig samme lyd chip på A7N8X u/Deluxe som m/Deluxe Realtek® ALC650 6CH w/built in HP amplifier Full specs: Deluxe http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=A7N8X%20Deluxe Uten Deluxe: http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=A7N8X Lenke til kommentar
knut Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Ja, nøyaktig samme lyd chip på A7N8X u/Deluxe som m/DeluxeRealtek® ALC650 6CH w/built in HP amplifier Hvis du ser mer nøyaktig står dette under deluxe kortet: Integrated APU(Audio Processor Unit) SoundStorm?/ Dolby® Digital (AC-3) Encoder Det står ikke på a7n8x (ikke deluxe). Du ser også at ikke deluxe utgaven har soundstorm systemet hvis du ser på hvilken southbridge som brukes. deluxe versjonen har mcp-t (som har soundstorm lydkortet) og ikke deluxe versjonen har mcp, som ikke har noen innebygd lydkontroller. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Ja, nøyaktig samme lyd chip på A7N8X u/Deluxe som m/DeluxeRealtek® ALC650 6CH w/built in HP amplifier Full specs: Deluxe http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=A7N8X%20Deluxe Uten Deluxe:http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=A7N8X Akkurat B-QL! Som du ser så står det Soundstorm på Deluxe utgaven og ikke på basic versjonen Realtek chip'en står bare for DACen. Basic utgaven har standard nforce2 APU, Deluxe har Soundstorm. sammenligning av soundstrom og standard nforce2 APU Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå