CFM Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Har prøvd meg litt med med å skrive inn shutdown -i inn i cmd og får da opp en boks som kalles "dialog for ekstern avslutning". Når jeg velger "bla gjennom" finner jeg alle pc'ene osv. her på skolenettet, men når jeg velger en datamaskin(en kamerats) og velger "avslutt" og skriver inn "lol" som kommentar og da trykker "OK" så bare klikker den.. Eller at det står i cmd etterpå at f. eks "det angitte datamaskinnavnet 43-XXDD4 er ikke gyldig, eller ekstern avslutning ikke støttes på måldatamaskinen".. Hadde vært veldig morsomt å få dette til å funke Har btw. Win Vista Enterprise med admin rettigheter.. BTW.. er ikke sikker på om jeg postet i riktig kategori.. Er bare å flytte i så fall Lenke til kommentar
Damp Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Lagde denne på skolen i dag. Noe slikt du var ute etter? echo off title Remote Shutdown v0.1 cls net view echo ------------------------------ echo Av ************* echo Brukes paa eget ansvar! echo ------------------------------ echo. echo Hvilken maskin vil du slaa av? (Liste over datamaskiner i nettverket over). set /p compnavn= cls echo Avslutningstid (sek). set /p tid= cls echo Vil du legge til en kommentar? (J/N) set /p valg1= if %valg1%==J goto shutdown2a if %valg1%==N goto shutdown1a :shutdown1a echo. echo Sikker paa at du vil fortsette? (J/N) set /p valg2= if %valg2%==J goto shutdown1b if %valg2%==N goto exit1 :shutdown1b cls shutdown -s -f -m \\%compnavn% -t %tid% -c "%computername%:>" goto exit2 :shutdown2a cls echo Legg til kommentar, deretter trykk enter. set /p kommentar= echo. echo Sikker paa at du vil fortsette? (J/N) set /p valg2= if %valg2%==J goto shutdown2b if %valg2%==N goto exit1 :shutdown2b cls shutdown -s -f -m \\%compnavn% -t %tid% -c "%computername%:> %kommentar%" cls goto exit2 :exit1 cls echo Du har naa avsluttet programmet. pause exit :exit2 cls echo Fullfoert. pause exit Endret 15. oktober 2007 av pcbygger91 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Du må ha administratorrettigheter på den andre maskinen for å kunne slå av den fra nettverket, pluss at du må ha i gang netbios (network discovery) på begge maskinene for at du skal kunne kalle en datamaskin ved navn og ikke IP adresse. Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 pluss at du må ha i gang netbios (network discovery) på begge maskinene for at du skal kunne kalle en datamaskin ved navn og ikke IP adresse. Proffene bruker DNS istededenfor netbios Dessuten er de nok flinkere til å poste i riktig forum.... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 ah dns, bah! mister helt kontroll her Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 ah dns, bah! mister helt kontroll her Jeg bare tøysa... Regner ikke med at han kjører domene med DNS som oppdaterer seg av klientene... Så derfor blir nok netbios brukt av ham. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Helt ærlig så skjønte jeg ikke så mye av det der... Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Helt ærlig så skjønte jeg ikke så mye av det der... Det viktigste er at du forstod at dette er feil forum Prøv Windows- eller Nettverks-forumene... Endret 23. oktober 2007 av jorn79 Lenke til kommentar
CFM Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Helt ærlig så skjønte jeg ikke så mye av det der... Det viktigste er at du forstod at dette er feil forum Prøv Windows- eller Nettverks-forumene... ok takker tror jeg heller gjør skolearbeid fra nå av.. enn å sitte på PC-en.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå