Lucky66 Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Når jeg skrur på bilen så hører jeg det piper en stygg lyd i 6*9 hatthøytalerne min. Jo mer turtall jeg har så høyere og styggere er lyden. Det er osgå en slags pipe lyd i 2*12t sub'eren min, men denne lyden er ikke så kraftig. Når jeg bare bruker annlegget som er i bilen fra før så funker dette som det skal og det er den samme cd spilleren jeg bruker da. Jeg tror ikke det er dynamo støy, forde dynamoen på min Opel Vectra 98 ble nylig skiftet. Strømmkablen fra batteriet ligger på andre siden av bilen enn fhonokablene, men de ligger ganske tett i bagasjerommet, hvis det er relevant. Sikringen på stømmkabelen er bare på 80am, hvis det har noe å si Jeg har også to kondensatorer. Som dere kanskje skjønner så har ikke jeg så veldig peiling på bil annlegg. Så TAKK for alle svar og råd! Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Hvilken forsterker(e) har du?? Du har nok et jordingsproblem en plass... kanskje utgangene fra spilleren som har brent?? dårlig jordingspunkt til forsterker?? Prøv å fjerne kondensatorene, og sjekk jordingspunktet ditt.... du har mest sannsynlig ikke noe bruk for de kondensatorene uansett Lenke til kommentar
Lucky66 Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Hvilken forsterker(e) har du??Du har nok et jordingsproblem en plass... kanskje utgangene fra spilleren som har brent?? dårlig jordingspunkt til forsterker?? Prøv å fjerne kondensatorene, og sjekk jordingspunktet ditt.... du har mest sannsynlig ikke noe bruk for de kondensatorene uansett Har en ADS P700.5 forsterker med 2500 watt. Jordingen til forsterkeren skal være bra! Har pussa bort lakken godt! Hvordan ser man at utgangen til spillerene er bernt? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Nesten alle gangene jeg har bært borti tenning/dynamostøy på anlegget har det vært på grunn av dårlig/skadd signalkabel. Er verd å prøve å bytte. Du trenger ikke rive opp alt for å prøve da, bare legg den nye kabelen løs i bilen når du tester. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Har en ADS P700.5 forsterker med 2500 watt. Jordingen til forsterkeren skal være bra! Har pussa bort lakken godt! Hvordan ser man at utgangen til spillerene er bernt? Da kan du fint bare fjerne kondensatorene, og "rydde" litt i ledningene dine... også prøver du en ny signalledning som Leo sa... blir det ikke noe forskjell da, så prøv å jord ytterdelen av signalkabelen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå