Gå til innhold

NGT Netopia 3351 og 3Com Gateway, hvordan åpne torrent porter.

Anbefalte innlegg

Arkitektur:

Netopia 3351 modem fra NGT koplet mot 3Com GateWay. 1 lan kabel fra lanport 1 på gateway til stasjonær pc. 1 pc på trådløst nettverk får ip via dhcp på gateway.

Problemet mitt er at jeg ikke får uploade torrenter, så jeg vil anta at det er noe problem med å akseptere incoming connections. Bruker Utorrent og den står på port 6882, men har ikke åpnet dette manuellt i verken Netopia modem eller Gateway. Jeg får meget god fart når jeg laster ned, men uploaden min går sykt treigt på alle torrenter, og i mange tilfeller får jeg ikke koplet mot andre, typisk står det "3 of 49 connected (258 in swarm)" og farten ligger på 2-3kb og disconneter-kopler opp hele tiden. Har NGT 6mb/650 linje så eg burde vel ligge på 50-60 i upload, målt ok med dinside speedometer.

Jeg greier kople meg mot modemet via Telnet, og kommer inn på Gatewayen også så om noen kunne forklart meg hva som bør gjøres (åpne porter?) hadde jeg satt stor pris på det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den 3351 er vel et routermodem og 3COM en router?

Det du bør gjøre er enten å bridge netopia (om du har PPPoE) eller sette 3COM som switch og trådløst aksesspunkt. Løsningene finner du trolig i linken min og på ngtforum.net.

Forwarding av porter finner du løsning på: portforward.com.

Takk for svar!

Det du mener er å ta eternet kabel fra 3351 direkte i LAN port 1, slik at den fungerer som en switch?

Jeg må uansett åpne noen porter på 3351, hvilke porter er det snakk om for torrenter?

Endret av Fre_ZZe
Lenke til kommentar

For å gjøre det enkelt har jeg nå koplet meg direkte i NGT Netopia 3351 med kabel fra min stasjonære pc. Har logget meg på med telnet og spesifikt åpnet port 6882, og i tillegg åpnet port range 6000-7000. Når jeg prøver portene på http://canyouseeme.org/ og http://www.utorrent.com/testport.php?port=6999 så får jeg at portene fortsatt er steng.

Kan forøvrig opplyse om at jeg har satt den stasjonære opp med statisk IP, det ser ut til å fungere greit vertfall.

Se bildet.

Hva kan være feil ?

connectionbz5.th.gif

Lenke til kommentar

Åpnet port 12123 i modemet, og bruker 3comen som en switch nå. Fungerer utmerket både for det trådløse og den kablede maskinen.

Utorrent port tester og canyouseeme viser at de får kontakt via den porten så nå er det bare fryd og gammen. Takker for alle tips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...