Gå til innhold

Ulyd i maskinen ved høy belastning ved spill

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som skjer er at når du kjører spill som krever litt av maskinvaren din, så blir diverse komponeneter i PC-en din varmere og da regulere den opp vifte hastigheten slik at ingen ting blir for varmt.

Hvis dette er et problem som har dukket opp nylig og ikke vært sånn før så kan problemet ligge i det at det er mye støv i maskinen og dermed så blir luftstrømmen dårligere og ting blir varmere.

Det du kan gjøre er å ta av lokket på PC-en og blåse den ren for støv med en boks med trykk luft. Vil ikke anbefale støvsuger fordi de lader opp mye statsik elektrisitet som kan lades ut mot komponentene i PC-en din å skade dem.

Hvis du skal "støvblåse" den så pass på å ta godt på kjøleribben til CPUen og Skjermkortet.

Bountyhunter

Lenke til kommentar
Kan det være cpu viften? Det høres slik ut. Hva kan jeg gjøre med det?

Det er mye mulig det er CPU vifta ja, jeg ser på den nye PC-en min så er det 4pins kontakt til CPU, slik at hovedkortet/bios kan kontrollere hastigheten på den etter hvor høy temperaturen er på den.

Jeg også hører den surrer på høyere turtall hvis jeg spiller eller belaster CPU mye.

Hvis dette er noe som er kommet den siste tiden så vil jeg anbefale å skru opp maskinen å se om du finner noe støv i CPUvifta, det samler seg alltid opp litt støv med tiden.

Hvordan du skal fjerne det, jeg anbefaler trykkluft på boks, eller kompressor. Støvsugere kan lage statisk elektrisitet, så det vil jeg ikke anbefale, ellers funker det nok å bare blåse godt i den også.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...