Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

tregt nettverk ift andre i samme hus.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I og med at du sier samme hus, blir jeg usikker på om disse datamaskinene står på samme plass i huset. Om de ikke gjør det, er selvfølgelig rekkevidde og signalstyrke viktige nøkkelord.

Om de står på samme plass og samtidig står et stykke unna routeren, kan det hende at hennes PC har et kraftigere trådløst nettverkskort. (I utgangspunktet sender alle med samme styrke målt i watt, men 100hk på én bil er nødvendigvis ikke det samme som 100hk på en annen bil).

Har selv opplevd store signalforskjeller mellom forskjellige fabrikanter av nettverkskort (men jeg har hovedsaklig kjørt PCIbaserte hovedkort).

Lenke til kommentar
I og med at du sier samme hus, blir jeg usikker på om disse datamaskinene står på samme plass i huset. Om de ikke gjør det, er selvfølgelig rekkevidde og signalstyrke viktige nøkkelord.

Om de står på samme plass og samtidig står et stykke unna routeren, kan det hende at hennes PC har et kraftigere trådløst nettverkskort. (I utgangspunktet sender alle med samme styrke målt i watt, men 100hk på én bil er nødvendigvis ikke det samme som 100hk på en annen bil).

Har selv opplevd store signalforskjeller mellom forskjellige fabrikanter av nettverkskort (men jeg har hovedsaklig kjørt PCIbaserte hovedkort).

Akkurat...men det rare er at jeg har hatt raskere hastighet tidligere. min er ca 2 år nyere enn hennes (min kjøpt for 6 mnd siden ca). og ja begge står rett ved siden av hverandre praktisk talt.

når bruker jeg DIR-655, men og satt opp nettverket med min pc. ingen av maskinene har n, kun b/g. kunne dette ha noe å si? eller er jeg helt på villspor nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...