Xkr%#^+* Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Er så utrolig lei av all sutringen her på forumet når det gjelder nettbutikker. Dette gjelder spesielt når den som syter og klager ikke en gang har vært i kontakt med nettbutikken. Tenker da på tråder som startes med. Hvorfor er ikke alt med i pakken, hvorfor har ikke den og den nettbutikken sendt ut alt. Hvorfor har de ikke svart på mail på "3 timer" o.s.v. Når jeg leser slike tråder lurer jeg på om de som skriver dem ser på oss andre her på forumet som orakler med trådløs tilkobling til alle nettbutikkers lagersystemer og sporings nr m.m. Ta en tlf for svarte! Det er ikke sikkert alle andre syns det er like gøy å høre på meningsløs syting og klaging i tide og utide! Så som en motvekt til disse trådene, som jeg ser på som totalt idiotiske, vil jeg si at jeg faktisk stort sett er meget fornøyd med alle nettbutikkene jeg har handlet hos. Dette er netshop, shg, mpx, pcutstyr og komplett m. fl. (Eneste unntak må være masterit, som jo også viste seg å være noen "luringer") De leverer alle som forventet. Komplett leverer sent, men det er jo som forventet.... Det står tross alt på førstesiden deres. Om du ikke kan lese, bare klikke, er du selvfølgelig unnskyldt! Eller om du la inn ordren før de opplysningene kom opp. Men er det så ille, kanseller ordren da vel! JEG er i alle fall fornøyd med alle nettbutikkene jeg har benyttet. Syns det meste stort sett fungerer over all forventning. Er det problemer løser det meste seg med en tlf eller to. Det er tross alt mennesker som jobber der, og feil kan skje. Om du IKKE har noe å si, IKKE si det her! ;-) Lenke til kommentar
JuBi Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Helt enig med trådstarter! Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Enig og bitte litt uenig. Som eg ser det er det 2 måter ei ordre kan vere forsenka. 1: du legg inn ordren og du må vente på at den kjem på lager før den blir sendt eller dei har tid å ekspedere ordren. (Denne har eg ingen problem med) 2: Du legg inn ordren og den kjem på plukklista. Har opplevd at varer blir liggende på plukklista nokså lenge(Her har eg litt problem da denne ordren ikkje kan kanseleres og evt. bestilles fra ein annan nettbutikk) Klart at det å hakke på komplett.no og evt. andre nettbutikker for at ein ikkje får varene ein har bestilt nesten før ein har bestilt dei. Er bare idioti. Ser eg muligens er litt offtopic. P.S Ei positiv oppleving fra nettbutikk ang. forsenka varer: Eg fekk epost ein gang dagleg med oppdateringer ang. ordren. Lenke til kommentar
ClearBlueNight Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Er så utrolig lei av all sutringen her på forumet når det gjelder nettbutikker. Dette gjelder spesielt når den som syter og klager ikke en gang har vært i kontakt med nettbutikken. Tenker da på tråder som startes med. Hvorfor er ikke alt med i pakken, hvorfor har ikke den og den nettbutikken sendt ut alt. Hvorfor har de ikke svart på mail på "3 timer" o.s.v. Når jeg leser slike tråder lurer jeg på om de som skriver dem ser på oss andre her på forumet som orakler med trådløs tilkobling til alle nettbutikkers lagersystemer og sporings nr m.m. Ta en tlf for svarte! Det er ikke sikkert alle andre syns det er like gøy å høre på meningsløs syting og klaging i tide og utide! Så som en motvekt til disse trådene, som jeg ser på som totalt idiotiske, vil jeg si at jeg faktisk stort sett er meget fornøyd med alle nettbutikkene jeg har handlet hos. Dette er netshop, shg, mpx, pcutstyr og komplett m. fl. (Eneste unntak må være masterit, som jo også viste seg å være noen "luringer") De leverer alle som forventet. Komplett leverer sent, men det er jo som forventet.... Det står tross alt på førstesiden deres. Om du ikke kan lese, bare klikke, er du selvfølgelig unnskyldt! Eller om du la inn ordren før de opplysningene kom opp. Men er det så ille, kanseller ordren da vel! JEG er i alle fall fornøyd med alle nettbutikkene jeg har benyttet. Syns det meste stort sett fungerer over all forventning. Er det problemer løser det meste seg med en tlf eller to. Det er tross alt mennesker som jobber der, og feil kan skje. Om du IKKE har noe å si, IKKE si det her! ;-) Det er et poeng du nevner som jeg vil kommentere, og det er: "Det er tross alt mennesker som jobber der, og feil kan skje." Vel, la meg nevne Netshop, fordi det er den butikken jeg har mest blandede erfaringer med av de store nettbutikkene i Norge innen data. Her opplever jeg en begrenset tilgjengelighet på retur, uansett hvilket av de oppgitte kontaktpunktene du benytter deg av. Hvis du får en representant i tale er vedkommende ikke alltid så serviceminded, slik jeg har opplevd det. Jeg mener da at dette ikke skyldes den enkelte ansatte, men selskapet som sådan. Det er ledelse/eier av selskapet som er ansvarlig, ikke studenten på 22 som kanskje har fått seg deltidsjobb på sultelønn. Reklamasjoner koster i Norge. Netshop omsatte for 150 millioner kroner i fjor. Kanskje de burde brukt litt mer på retur? Min mening er altså at det er veldig bra at forbrukere klager, f.eks i nettforum. Det er en måte selskapene blir holdt til ansvar for, og vi forbukere kan dele erfaringer med andre. At den enkelte fremstillig blir ubalansert, selvfølgelig, men alle må utvise kildekritikk. Det gjelder også innleggene fra det voksende omfanget av brukere som forsvarer "sin" nettbutikk som om det skulle være et fotballag, og som stadig blir beskyldt for å være part i saken. Hvis du blir lei, la være å les. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå