ThomasWH Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 (endret) Kjære forumbrukere, Jeg har kjøpt Nokia 6500, så er det sagt! *skryte, skryte* Les forøvrig testen av denne perfekte mobiltelefonen her: http://www.nettavisen.no/it/article1378589.ece Noen av dere har sikkert lagt merke til mine frustrerte innlegg om den håpløse 6280'en min. Vel, i dag fikk jeg vite at den var død for alltid. Jeg vil ikke snakke mer om den saken, da 6280'en har stått for mer stress og irritasjon enn noe annet konsumentprodukt jeg har eid på mine 29 år. "Kort" historie om hvordan jeg valgte ny mobiltelefon på bare et par timer: Jeg dro til Elkjøp (gadd ikke vente flere dager for å få billigere produkt fra internettbaserte databutikker!) og brukte et par timer på teste alt de hadde av Nokia. Først og fremst: At mange av de til nå nyeste Nokia'ene bruker Symbian OS 60 er totalt latterlig. Tregere mobiltelefoner skal du lete lenge etter. Kan ikke TRO at disse mobiltelefonene bruker OS'et jeg sleit med på 7650'en min i 2002. Det er en stund siden nå. Disse variantene var totalt utelukket uansett andre spesifikasjoner. Så, etter å ha gått igjennom spesifikasjoner på samtlige Nokia, og etter tips fra Club Nokia forhandler/verksted ang. hvilken Nokia som hadde minst feil, snittmessig, klarte jeg å kutte ned på modellene helt til det bare varl 2 mobiltelefoner igjen: Nokia 6233 og Nokia 6300. SMS er svært viktig for meg, og disse to søte små klumpene lå greit i hånden. Jeg sammenlignet frem og tilbake mellom å skrive sms på 6280'en min og disse to nyere modellene. Nå har jeg brukt 6280 nesten hver dag i nesten 2 år, så det var selvfølgelig umulig å finne noe som føltes like naturlig som den å holde i/skrive med. Vanesak, ja, jeg vet det. Men alikevel.. Etter hvert fant jeg ut at 6300 hadde bla. et bedre display (flere farger) og et noe slankere design, og jeg bestemte meg for å gå for den. Jeg ble fortalt av en selger at Nokia hadde noen nye modeller på vei, men de fikk de ikke inn før i neste uke tidligst. Særlig Nokia 6500 var det mye hype rundt, og hypen skulle visstnok også være sann denne gangen. Man vet aldri, men alikevel. Den så ut som en freshere versjon av 6280, men var visstnok en nyere og bedre utgave av 6300, med slide-design. Men jeg klarer meg ikke lengere enn 48 timer uten mobiltelefon, så jeg bestemte meg for å ikke vente på 6500 og heller kjøpe 6300 med en gang istedenfor. Selvfølgelig var de utsolgt for 6300 både på Elkjøp Skøyen (hvor jeg befant meg) og på Elkjøp Sandvika, så jeg måtte til Elkjøp Lørenskog (bor i Asker) for å kjøpe den. Men da jeg ankom Elkjøp Lørenskog så jeg umiddelbart en skinnende sexy liten sak på display på mobilveggen. Ja, det var 6500! Jeg ble rimelig overrasket over at de hadde fått den inn så tidlig, men til min glede. Jeg testet den, fant ut at den var overraskende lik 6280 taste-messig, og de tekniske spesifikasjonene var så og si perfekte. 3.2 MP carl-zeiss kamera, microSD, ja, og nå husker jeg ikke noe mer av spesifikasjonene, men dere vet de sikkert fra før. Uansett, jeg var fornøyd med alt ved denne mobilen, så det ble den til slutt. Alt dette ble gjort på bare et par timer. Nå er jeg totalt utmattet, men fornøyd med min nye Nokia 6500. Den er liten, lett og er sexy som faen. Akkurat som den nye dama mi! 6150 ser også mye dyrere ut enn den er. Børstet stål... *sikle* (oi oi, må passe på å ikke sikle på mobilen.. vil ikke ha fuktskade!) Mvh. Endelig fornøyd mobilbruker Endret 9. oktober 2007 av ThomasWH Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Gratulerer med en ny tlf. Jeg kjøpte min 6500 Slide på lørdag, og er storfornøyd med min. Endret 10. oktober 2007 av NiwT Lenke til kommentar
aeropilot Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Haha! Gratulerer med ny mobil (og dame). Sikkert ganske deilig etter den 6280'en... Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Ganske drøyt å hevde at telefonene som er nye i dag kjører samme OS som i 2002. 7650 - Series 60 v6.1 N95 - Serise 60 v9.2 Det har skjedd _vesentlig_ store forandringer siden 2002 skal jeg si deg. Det blir omtrent som å klage på at herregud, den nye PC-en min kjører fortsatt windows, som jeg sleit med i 2002. Du kjørte nok ikke Vista i 2002 vil jeg tro. Forøvrig er Series 60 OS-et som brukes på smarttelefoner. Skal du ha en kjapp telefon, kjøper du deg en "dum" series 40 telefon. Lenke til kommentar
ThomasWH Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Det er bare ett "lite" problem.. Etter noen timer i bruk fant jeg ut at knappene på 6500'en min til tider reagerer svært dårlig på tastetrykk. Byttet den umiddelbart til en ny en. Samme problem. Det virker som om at alle 6500 har en software-bug. Det kan ikke være noe galt med hardwaren. Og telefonen virker perfekt på kvalitet sånn sett. Man alikevel... Å slippe en telefon med en slik feil fra dag 1 er for ille!! Det varerer når feilen dukker opp... Noen ganger kan jeg prøve å navigere uten at noe skjer. Bare lyden av at markøren beveger seg høres, uten at noe skjer. Deretter kan jeg trykke uten at lyden kommer. Ofte må jeg trykke 20-30 ganger før jeg kan bevege markøren. Og så virker alt.. Jeg kan feks. skrive en hel sms uten å ha noen store problemer med bokstav-tastene. Men navigeringen er på trynet. Ofte når jeg trykker på ringe-knappen skjer det heller ingenting. Jeg fikk service-avdelingen på Elkjøp Sandvika til å sende inn en klage til Nokia med en gang. Men jeg er skuffet over at dette problemet både var på min først OG andre 6500. Er meget ukonfortabelt å bruke denne mobiltelefonen nå... Håper på en patch ASAP! Noen som har noe mer info om dette? Lenke til kommentar
jornhd Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Går ut i fra at det er slide-modellen du snakker om. Jeg fikk et eksemplar som hadde en bulk på siden ved volumknappene. Lyden knitret og spraket av og til i samtaler også. Heldigvis viste det seg å gjelde det eksemplaret. Fikk byttet i en ny, og denne har fungert helt perfekt! Har ikke opplevd noe tull med knapper eller annet. Veldig fornøyd. Lenke til kommentar
ThomasWH Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Går ut i fra at det er slide-modellen du snakker om. Jeg fikk et eksemplar som hadde en bulk på siden ved volumknappene. Lyden knitret og spraket av og til i samtaler også. Heldigvis viste det seg å gjelde det eksemplaret. Fikk byttet i en ny, og denne har fungert helt perfekt! Har ikke opplevd noe tull med knapper eller annet. Veldig fornøyd. Det skumle er at telefonen virker perfekt UTEN sim-kort.... :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå