avols143 Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 (endret) Hei,, jeg lager en webside og den har denne fram struktur. I left.html ligger det lenkene til forskjellige lands web sider. Jeg vil at når jeg skal klikke på en av de lands lenken da det skal oppdateres klokka også i timeframe. Nå er det i timeframe vises det norsktid. f.eks. hvis jeg skal klikke på Tysklands da klokka i timeframe skal automatisk oppdateres til Tysk tid. Jeg prøvde onClick komondo i lenken i left.html men den virker ikke. <a href="Venezuela/by.html" onClick="timeframe.update.location='venezuela\klokka.html';"> Venezuela</a> I klokka.html i venezuela mappe liger det skript til venezuela tid.. På forside virker klokka akkurat på norsktid. Default target er main.html og den oppdaterer riktig og viser sidene til forskjelige land, men klokka sitter fast på norsk tid. KUN main fram oppdaterer... <frameset rows="25%,*" name="Top" align="center" frameborder="yes" bordercolor="blue"> <frame name="top" align="center" scrolling="no" noresize marginwidth="0%" marginheight="0%" src="Banner.jpg"> <frameset cols="15%,*" frameborder="yes" bordercolor="blue" bgcolor="#e4b53f"> <frameset rows="63%,*" frameborder="no"> <frame name="left" src="left.html" scrolling="no" noresize marginwidth="0%" marginheight="0%"> <frame name="timeframe" src="Klokka.html" scrolling="no" noresize marginwidth="0%" marginheight="0%" noresize scrolling="no"> </frameset> <frame name="main" src="main.html"> </frameset> </frameset> Endret 10. oktober 2007 av avols143 Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Tror du bor tenke over hele scriptet ditt. Du trenger ikke bruke frames her. Lag en stor JS kode, med alle tidssonene, og at den teller selv. Fins masse JS klokker der ute. Sa bare kaller du den med hvor mange timer offset det er. Lenke til kommentar
avols143 Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Tror du bor tenke over hele scriptet ditt.Du trenger ikke bruke frames her. Lag en stor JS kode, med alle tidssonene, og at den teller selv. Fins masse JS klokker der ute. Sa bare kaller du den med hvor mange timer offset det er. Hva skal jeg bruke da?? tabeller?? til å lage forside eller noe annet?? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Du bor bruke et includescript. Morten har et veldig bra og enkelt ett. Det er i PHP, og krever lite PHPkunnskaper for a sette opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå