Gå til innhold

Å sette opp ulike target i frameset...

Anbefalte innlegg

Hei,, jeg lager en webside og den har denne fram struktur. I left.html ligger det lenkene til forskjellige lands web sider. Jeg vil at når jeg skal klikke på en av de lands lenken da det skal oppdateres klokka også i timeframe. Nå er det i timeframe vises det norsktid. f.eks. hvis jeg skal klikke på Tysklands da klokka i timeframe skal automatisk oppdateres til Tysk tid.

Jeg prøvde onClick komondo i lenken i left.html men den virker ikke.

<a href="Venezuela/by.html" onClick="timeframe.update.location='venezuela\klokka.html';"> Venezuela</a>

I klokka.html i venezuela mappe liger det skript til venezuela tid.. På forside virker klokka akkurat på norsktid.

Default target er main.html og den oppdaterer riktig og viser sidene til forskjelige land, men klokka sitter fast på norsk tid. KUN main fram oppdaterer...

<frameset rows="25%,*" name="Top" align="center" frameborder="yes" bordercolor="blue">

<frame name="top" align="center" scrolling="no" noresize marginwidth="0%" marginheight="0%" src="Banner.jpg">

<frameset cols="15%,*" frameborder="yes" bordercolor="blue" bgcolor="#e4b53f">

<frameset rows="63%,*" frameborder="no">

<frame name="left" src="left.html" scrolling="no" noresize marginwidth="0%" marginheight="0%">

<frame name="timeframe" src="Klokka.html" scrolling="no" noresize marginwidth="0%" marginheight="0%" noresize scrolling="no">

</frameset>

<frame name="main" src="main.html">

</frameset>

</frameset>

Endret av avols143
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror du bor tenke over hele scriptet ditt.

Du trenger ikke bruke frames her.

Lag en stor JS kode, med alle tidssonene, og at den teller selv. Fins masse JS klokker der ute. Sa bare kaller du den med hvor mange timer offset det er.

Hva skal jeg bruke da?? tabeller?? til å lage forside eller noe annet??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...