Kowaguchi Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Hei. Kjøpte ny stor skjerm og høytalere idag til PC-en. Til å begynne med funket den perfekt, endret på resolution og sånt, men plutselig etter ca. 10 min fikk jeg bluescreen og PC-en restartet seg. Men den kom ikke lengere en til hovedkort reklamen i begynnelsen og den frosset helt, var ikke mulig å trykke tab eller noe. Jeg restarta et par ganger og etterhvert viste skjermen bare svart. Jeg prøvde å ta ut en ram brikke for å se om en av de 2 var ødelagt, da kom jeg tilbake til hovedkort reklamen...etter at jeg puttet den inn igjen startet maskinen som vanlig og jeg klarte å komme meg helt inn til skrivebordet. men etter 5min igjen startet hele problemet på nytt. Noen som vet hva som er galt? :/ Lenke til kommentar
Sverre1990 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 det er noe feil med tilkoblingen mellom harddisken og HK, har opplevd dette før, men ikke jeg som fikset det. nå vet du hvertfall en mulig feil. jeg tror det er dette. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Det er ganska mange ting som kan ha forårsaket feilen: * Varmeutvikling kan ha skadet maskinen (cpu/hk) over tid. Konsekvens er skade på cpu/strømforsyning. Skjeldent at ram tar skade av overoppheting. * Strømforsyninga leverer ikke den spenninga den skal. Konsekvens: mulig skade på HK/cpu. * Bios-batteriet begynner å gå tomt. Konsekvens: Bios-instillingen rotes til. Løsning: Bytt cmos-batteriet og sjekk etter at innstillingene i bios er korrekte. Kan være en idé å resette cmos etter batteribytte. Men uansett, for å finne ut om du har defekt ram/cpu/strømforsyning tester du maskinen med Memtest86+. Bruk en annen maskin til å lage disketten/cd-rommen. Og Memtest er også en del av Ultimate Boot CD som inneholder en del andre test-verktøyer, deriblandt verktøy for å teste om harddisken din virker som den skal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå