Monna Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Er det noen som kan komme med en anbefaling på et billig og bra vinterdekk med pigg tel en Skoda Octavia? Lenke til kommentar
Monna Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2007 Har dere noen erfaring med Nexen? Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Hva er du ute etter da? Billige eller bra dekk? Piggfrie eller ikke? Hadde det vært piggfritt hadde det blitt Nokian Hakkapelita RSi Pigg hadde jeg gått for Nokian Hakka 4. Nexen er et billig dekk... Jeg kjøpte billige dekk i fjor, og endte i grøfta 2 ganger. Lenke til kommentar
Monna Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Hva er du ute etter da? Billige eller bra dekk? Piggfrie eller ikke? Hadde det vært piggfritt hadde det blitt Nokian Hakkapelita RSi Pigg hadde jeg gått for Nokian Hakka 4. Nexen er et billig dekk... Jeg kjøpte billige dekk i fjor, og endte i grøfta 2 ganger. Er ute etter billige OG bra dekk med pigg! Trenger ikke noen ekspertdekk... Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Sjekk Gislaved sine dekk. (er det Nordfrost 5 som er de nye?) Produseres av Continental. De er billige samt veldig bra. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Hvis du leser i siste Motor (blad du får når du er medlem av NAF), så har den en stor test av vinterdekk, både pigg og piggfri. Av piggdekk så vant Nokian Hakkapeliita 5, tett etterfulgt av Michelin X-Ice North. Mens på de piggfrie så var det Conti VikingContact 3 og Gislaved Soft Frost 2 som delte førsteplassen. Er selv på utkikk etter noen gode vinterdekk med felg, og de som heter X-ice North får du til rundt tusenlappen per/stk, dog uten felg. Nå er ike jeg særlig ekspert på dekk osv, men vil da tro at NAF sine tester er forholdsvis pålitelige. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Man trenger ikke være medlem i NAF for å kunne lese testen. Takk til NAF/Motor som har lagt denne testen åpen: http://www.motor.no/tester/dekk/article164007.ece Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Uh Nice Står ihvertfall det meste i den testen der. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Nokian RSI er vel de eneste Piggdekka som kommer i 18 dim? mener jeg leste detta ett sted, er tøft med 18 tommere på piggdekka da... Kjørte litt Syncro-bil med disse dekka, umulig og få ut i sladd... Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Nokian RSI er vel de eneste Piggdekka som kommer i 18 dim? mener jeg leste detta ett sted, er tøft med 18 tommere på piggdekka da... Kjørte litt Syncro-bil med disse dekka, umulig og få ut i sladd... RSI er ikke piggdekk. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) RSI er ikke piggdekk. hmm, hva heter de piggdekka da.. Hakkapeliitta 4 var det de de het? ... husker ikke helt, men mener det var firkanta pigger på disse og du fikk de i 18 dim Endret 11. oktober 2007 av OZ-Racing Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 hmm, hva heter de piggdekka da.. Hakkapeliitta 4 var det de de het? ... husker ikke helt, men mener det var firkanta pigger på disse og du fikk de i 18 dim Er ihvertfall noen piggdekk som het Hakkapeliitta 4 elns.. Var dem som vant testen i Motor.. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Er ihvertfall noen piggdekk som het Hakkapeliitta 4 elns.. Var dem som vant testen i Motor.. da er det vel dem, trodde det var RSI jeg.. jaja da dreit jeg meg ut MEN de 18 tommerne med lavprofil, var faktisk gode å kjøre på... Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Merker jeg må legge om kjørestilen etter at jeg fikk på piggdekk i går... Måtte plutselig senke farten i visse strekninger på vei til skolen Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 jeg kjører med nokian rsi (piggfrie) på min audi a6, det er utmerkede dekk å kjøre med, støysvake og komfortable.pluss at de biter godt på snøen. jeg har hatt nokian på mine andre vag/audi biler, har også prøvd andre merker som, gislaved , toyo , goodyear, men de funker ikke så godt igjen synes nå jeg da for nokian Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Ja, virker som mange VAG kjører med Nokian. Dumt at Continental er merket til Møller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå