Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefaling av vinterdekk

Monna

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er du ute etter da? Billige eller bra dekk? Piggfrie eller ikke?

Hadde det vært piggfritt hadde det blitt Nokian Hakkapelita RSi

Pigg hadde jeg gått for Nokian Hakka 4.

Nexen er et billig dekk... Jeg kjøpte billige dekk i fjor, og endte i grøfta 2 ganger.

Lenke til kommentar
Hva er du ute etter da? Billige eller bra dekk? Piggfrie eller ikke?

Hadde det vært piggfritt hadde det blitt Nokian Hakkapelita RSi

Pigg hadde jeg gått for Nokian Hakka 4.

Nexen er et billig dekk... Jeg kjøpte billige dekk i fjor, og endte i grøfta 2 ganger.

Er ute etter billige OG bra dekk med pigg! Trenger ikke noen ekspertdekk...

Lenke til kommentar

Hvis du leser i siste Motor (blad du får når du er medlem av NAF), så har den en stor test av vinterdekk, både pigg og piggfri.

Av piggdekk så vant Nokian Hakkapeliita 5, tett etterfulgt av Michelin X-Ice North.

Mens på de piggfrie så var det Conti VikingContact 3 og Gislaved Soft Frost 2 som delte førsteplassen.

Er selv på utkikk etter noen gode vinterdekk med felg, og de som heter X-ice North får du til rundt tusenlappen per/stk, dog uten felg.

Nå er ike jeg særlig ekspert på dekk osv, men vil da tro at NAF sine tester er forholdsvis pålitelige.

Lenke til kommentar

jeg kjører med nokian rsi (piggfrie) på min audi a6, det er utmerkede dekk å kjøre med, støysvake og komfortable.pluss at de biter godt på snøen.

jeg har hatt nokian på mine andre vag/audi biler, har også prøvd andre merker som, gislaved , toyo , goodyear, men de funker ikke så godt igjen synes nå jeg da :thumbdown:

:thumbup: for nokian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...