Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hardware-krasj, Kjøpt ny PSU, ingen reaksjon

Anbefalte innlegg

Maskinen min tok kvelden mens den surret og gikk her om dagen, den stod på Windows skrivebord da den plutselig skrudde seg av. Etterpå luktet det svidd, brent og smeltet plastikk av PSU'en.. trolig var den gammel og altfor svak i lengden, maskinen har vært litt ustabil i det siste.

Jeg har også i denne ustabile perioden hatt problemer med å starte opp, HDD'en har klikket en del, og etter to-tre forsøk startet den som regel. Denne HDD'en er en gammel IBM tror jeg, en av en type som ble litt kjent for at den hadde en del feil.. så har jeg ihvertfall hørt av verkstedet på Datakjeden.

Etter at dette skjedde, så har jeg nå byttet ut den svidde PSU'en (trodde det var noe som brant, pga lukta) med en OCZ600SXS: 600W Stealth X Stream Power Supply. Jeg koblet opp og kjørte opp maskinen igjen, da startet viftene for fullt (slik de ikke gjorde med den som brant opp), og lysene på hovedkortet bak lyste opp. Men det eneste som kom fra HDD'en var et par små klikk, og det kom absolutt ingenting på skjermen.

Hva kan det være som er galt? Jeg har en følelse av at kanskje Hovedkortet har tatt kvelden, men kan det være HDD'en også? Og hva med minnet?

Jeg er veldig bekymret her nå, og redd for at hele sulamitten kanskje har tatt kvelden.. og da blir jeg ikke mye happy! I så fall har jeg mye reservedeler til salgs... Noen som har noen triks for å feilsøke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...