Keltern Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Som tittelen tilsier, så er jeg ute etter hvem dere vet er tidenes eldste person... Selv finner jeg ikke ut stort! Lenke til kommentar
Atald Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=779072&hl= Lenke til kommentar
Q-melk2 Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 2 sekunder med google= "The longest unambiguously documented lifespan is that of Jeanne Calment of France (1875–1997), who was aged 122 years. She met Vincent van Gogh when aged 14. This led to her being noticed by the media in 1988, at age 113. " Lenke til kommentar
Korka Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Var en i afrika som var 144 år gammel da, dog han døde dagen etter at han ble filmet, ble aldri nedskrevet eller noe i den forstad... Lenke til kommentar
toazty Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 hvis eg ikkje tar heilt feil va det vel en repotasje om en fra asia, og jeg lurer på om han var 140-150 år eller noe.. nå er jeg ikke helt sikker på alderen men jeg vet det var forferdelig mye.. og han levde da repotasjen fant sted for et par år siden.. Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Står om noen karer i Bibelen som levde i fem-seks hundre år, men jeg vet ikke helt hvilken grad av pålitelighet akkurat den boken har... Lenke til kommentar
Korka Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 hvis eg ikkje tar heilt feil va det vel en repotasje om en fra asia, og jeg lurer på om han var 140-150 år eller noe.. nå er jeg ikke helt sikker på alderen men jeg vet det var forferdelig mye.. og han levde da repotasjen fant sted for et par år siden.. Det var vell det samme som jeg så ja Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 her står det litt Wikipedia Lenke til kommentar
Q-melk2 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Var en i afrika som var 144 år gammel da, dog han døde dagen etter at han ble filmet, ble aldri nedskrevet eller noe i den forstad... Som jeg skrev over: "The longest unambiguously documented lifespan is that of Jeanne Calment of France (1875–1997), who was aged 122 years." Lenke til kommentar
Korka Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Som jeg skrev over:"The longest unambiguously documented lifespan is that of Jeanne Calment of France (1875–1997), who was aged 122 years." Ja, men den var dokumentert...De kunne aldri stadfeste han som var noe 140 siden ingen kunne bevise at han var født 140år siden... Endret 10. oktober 2007 av korka Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 tviler han var så gammel, fra hva jeg har lest virker det som mennesker har en innebygget kill swtich på rundt 120 år, uansett hvor "friske" og raske de er. så slår bare kroppen seg av ved ca. 120 tviler vi får noen som lever lengre uten noe genetisk tukkling Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Jeg kan forestille meg å være 120 år ikke er så utrolig gøy heller, hvis jeg drasser skinnet mitt etter meg på bakken. Lenke til kommentar
Demosthenes Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Det med en ca maksalder i overkant av 120 år er riktig, hvis noen "slår" denne damen og blir eldre kan det ikke bli med mye. Alle som er påstått å være mye eldre enn dette har veldig usikre kilder, og kan ikke regnes med i en liste over tidenes eldste. Som allerede nevt over, blir det nok ikke så altfor lenge til de fleste kan bli eldre enn dette ved hjelp av genmodifisering. Lenke til kommentar
ompopo Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Men så er spørsmålet. Vil noen virkelig bli så gamle? Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Man vil bli så gamle hvis man fremdeles kan opprettholde en god livskvalitet. Ellers vil hele poenget med å faktisk bli eldre enn nødvendig bli borte etter mitt syn! Lenke til kommentar
ompopo Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Vel, det å kanskje leve 150 år og se familie, barn (kanskje barnebarn), venner og kjente dø høres ikke så fristende ut. Tror det ville blitt trist jeg. Lever heller til jeg er 75 med venner og bekjente og har et godt liv enn til jeg er 150 og alle jeg kjente som "ung" er døde. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Å hva får du til å tro at din familie og dine venner ikke blir 150 år de også? Neida. Det er et godt poeng. Men det inngår i det jeg mener med livskvalitet! Psykisk, fysisk og sosial! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå